سرانه مصرف روزانه آب یزدی ها 150 تا 152 لیتر است که عدد معقولی است ولی نوسان مصرف سبب شده که مشکلاتی در ماه ‌های گرم سال ایجاد شود.
سازمان جهانی بهداشت میران مصرف آب هر نفر را روزانه با توجه به محدودیت منابع آب شیرین در مناطق مختلف جهان 120تا 150 لیتر اعلام کرد.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن در 21شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
یوسف زارع روز یکشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب ( هفته اول تیرماه ) به خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان برای اینکه در تابستان سال جاری دچار قطعی یا سهمیه بندی آب نشوند باید در مصرف آب صرفه جویی لازم داشته باشند.
وی ادامه داد: هم اکنون 17 هزار مترمکعب آب در روز توسط 16 حلقه چاه برای 19 هزار مشترک که 81 درصد آنها خانگی و بقیه تجاری و صنعتی است تامین و در شبکه توزیع قرار می گیرد.
این مسوول با اشاره به اینکه تداوم خشکسالی در سال های اخیر نقش اساسی در کاهش منابع آبی و تغذیه سفره های زیر زمینی منطقه دارد به اهمیت برنامه ریزی و مدیریت صحیح مصرف آب تاکید کرد.
زارع طول شبکه آب رسانی شهر مهریز را 290 کیلومتر ذکر کرد و با اشاره به اهمیت اجرای طرح های عمرانی و تکمیل و تجهیز مراکز تولید و توزیع آب ، انجام برنامه ها را منوط به همکاری مشترکان در پرداخت به موقع بهای آب مصرفی دانست.
رئیس آبفا مهریز اشاره ای به اینکه چند درصد مشترکان بهای آب مصرفی را با تاخیر پرداخت می کنند، نکرد، ولی از شهروندان برای همکاری با این اداره در صرفه جویی آب و نیز در پرداخت به موقع قبوض خواستار همکاری شد.
به گفته زارع در صورت ادامه همکاری مردم تابستان سال 97 را بدون مشکل قطع یا سهمیه بندی آب می توان سپری کرد.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز 70 درصد در شهر و بقیه در روستاهای بخش مرکزی و در دهستان های بهادران ، میانکوه ، ارنان ، خورمیزات و تنگچنار زندگی می کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 50 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.