به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این نهاد 'محمدحسین جمال پور' سرانه کمک هزینه تامین جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت حمایت را 20 میلیون ریال و سرانه هدیه ازدواج پسران تحت حمایت را نیز 15 میلیون ریال اعلام کرد.
به گفته وی کمیته امداد استان یزد سال 96 یک میلیارد و 375 میلیون تومان برای کمک به امر ازدواج 427 مددجوی تحت حمایت و نیازمند غیر تحت حمایت هزینه کرد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه 44 نفر از نوعروسان تحت حمایت و نیازمندان موردی در نوبت دریافت کمک هزینه تامین جهیزیه قرار دارند ،گفت: کمیته امداد استان یزد سال 96 یک میلیارد و 375 میلیون تومان برای کمک به امر ازدواج 427 مددجوی تحت حمایت و نیازمند غیر تحت حمایت هزینه کرد.
وی با بیان اینکه 56 درصد از کمک هزینه تامین جهیزیه از محل صدقه و زکات پرداخت شده است، افزود: 36 درصد کمک ها برای ازدواج نیازمندان از محل اعتبارات دولتی و هشت درصد نیز از محل کمک های حامیان طرح اکرام ایتام و خیریه ها بوده است.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت وام ضروری قرض الحسنه به جامعه هدف تحت حمایت در زمینه های مختلف از جمله جهیزیه، درمان، تحصیلی و کارگشایی گفت: کمیته امداد استان یزد سال 96به دو هزار و 310 مددجوی تحت حمایت و نیازمند موردی وام قرض الحسنه اعطا کرد که 54 درصد آن به عنوان کارگشایی، هفت درصد برای درمان، چهار درصد جهیزیه، یک درصد تحصیلی و 34 درصد سایر بخش ها پرداخت شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد افزود: یک هزار و 611 نفر از متقاضیان دریافت کننده وام قرض الحسنه در سال گذشته مددجوی تحت حمایت و 699 نفر نیز نیازمند غیر تحت حمایت بودند .
حدود 40 هزار نفر در استان یزد زیر پوشش کمیته امداد هستند.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.