به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد ، محمد حسین باقری در نخستین جلسه سال 1397 شورای حفاظت از منابع آب شهرستان یزد افزود: میزان بارندگی در ایستگاه محمدآباد یزد نیز در این مدت 28.4 میلیمتر ثبت شد.
وی بیان کرد: از مجموع 569 حلقه چاه شهرستان 222 حلقه چاه صنعتی ، 152مورد کشاورزی ، 106 حلقه مربوط به شرکت آب و فاضلاب شهری(آبفا) و شرکت آب و فاضلاب روستایی(آبفار) و 89 حلقه نیز مربوط به خدمات و فضای سبز شهرداری است.
رئیس اداره منابع آب حوزه مرکزی آب منطقه ای یزد ادامه داد : بیشتر جمعیت استان در دشت یزد - اردکان سکونت دارند.
جمعیت استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه 1395، یک میلیون و 13هزار نفر است که در 10شهرستان سکونت دارند.
دشت یادشده شامل شهرستان های مهریز، تفت، یزد، اشکذر، میبد و اردکان است .
وی تاکید کرد: این دشت به دلیل تمرکز عمده جمعیت استان با محدودیت منابع آب شیرین و تهدید تداخل آب شور به منابع آب شیرین، وابستگی آب شرب به خارج حوضه ،استقرار صنایع و سرمایه گذاری های قبلی روبروست.
وی تصریح کرد که به همین دلیل این دشت از اهمیت ویژه ای نسبت به سایر دشت های استان برخوردار است.
باقری در ادامه با ارائه گزارشی از چگونگی اجرای طرح ملی احیا و تعادل بخشی آب در شهرستان یزد یادآور شد: برای سال جاری طرح مدیریت مصرف 100 درصد آب برای بخش های شرب، صنعت، کشاورزی و فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی داناب در مرکز استان به عنوان یکی از اقدامات ارزنده در زمینه فرهنگ سازی اظهار کرد: از سال 1396 و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان طرح ملی داناب در شهرستان ها بویژه در یزد آغاز شد که مخاطبان این طرح دانش ‌آموزان پایه هفتم تا نهم ، معلمان و والدین دانش‌آموزان هستند.
وی با اشاره به 35 مورد اقدام حفاظتی انجام شده در یزد تصریح کرد : این اقدامات شامل شناسایی 13 مورد چاه غیرمجاز ، پر و مسلوب المنفعه کردن پنج حلقه چاه و پلمپ 17 حلقه چاه با حجم آب صرفه جویی شده 1.25 میلیون متر مکعب بوده است.
باقری در ادامه تعداد کنتور نصب شده تا پایان سال گذشته را 152 مورد برشمرد و افزود: 25 درصد چاههای کشاورزی و 60 درصد چاه های صنعتی به کنتور هوشمند مجهز شد.
بر اساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران کشور ، متوسط بارندگی استان یزد در سال زراعی جاری (از مهرماه 96 تا پایان پنجم خرداد ماه امسال) 62.7 میلیمتر بود و یزد از این لحاظ در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.