به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این نهاد، غلامرضا مشعلچی با اشاره به کسب رتبه چهارم استان یزد در سرانه پرداخت صدقه در سال گذشته گفت: نیکوکاران یزدی سال 96 با پرداخت هفت میلیارد و 278 میلیون تومان صدقه رشد سه‌درصدی را نسبت به سال 95 رقم زدند.
وی افزود: سال گذشته، 87 درصد برنامه پیش‌بینی‌شده برای جمع‌آوری صدقه در استان یزد محقق شده است.
مشعل چی با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقه در سال 96 یادآور شد: 35 درصد از صدقه جمع‌آوری‌شده برای کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، 17 درصد اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری به نیازمندان، 10 درصد برای کمک به ازدواج نیازمندان و 10 درصد برای ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت هزینه شد.
به گفته وی همچنین 9 درصد برای پرداخت کمک موردی، 9 درصد در خصوص تعامل با خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری، 6 درصد برای کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان و چهار درصد نیز برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان هزینه شده است.
وی بابیان اینکه 166 هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان یزد نصب و توزیع ‌شده است، افزود: کمیته امداد، رویکرد کاهش صندوق‌های صدقه و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای پرداخت صدقه و انفاق غیرحضوری را دنبال می‌کند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه صدقه حدود 16 درصد از کمک‌های مردمی را شامل می‌شود، یادآور شد: نیکوکاران یزدی سال گذشته با مشارکت در طرح‌های مختلف مشارکتی کمیته امداد از جمله زکات، صدقه، اکرام ایتام و محسنین و طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان 46 میلیارد و 600 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.
صدقه اهدایی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.
حدود 43 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری یزد، زیر پوشش کمیته امداد هستند.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.