محمود زمانی ‌قمی روز پنجشنبه در نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله فقیه خراسانی تاکید کرد: یزد بخشی بزرگ از تمدن ایران سربلند است و مردان این سرزمین تاریخ ‌‌ساز و تمدن ‌آفرین هستند.
وی افزود: یزد شهر مرحوم آیت ‌الله سیدکاظم طباطبایی صاحب عروه، آیت الله حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم، آیت الله محقق داماد، آیت ‌الله صدوقی (ره)، آیت ‌الله خاتمی (ره) و ستاره کم نظیر اخلاق و عرفان آیت ‌الله غلامرضا یزدی است.
وی ادامه داد: اکنون که مردم استان از این ستاره اخلاق و متانت تجلیل می ‌کنند، نشان از تداوم اندیشه شیخ غلامرضا بر قلب های مردم این خطه پس از دهها سال از ارتحال این شخصیت برجسته دارد.

** نیاز جامعه امروز به راهنمایان ساده زیست
همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در برهه کنونی مردم نیازمند راهنمایانی هستند که اهل دنیا نباشند و دل در گرو دنیا نداشته باشند.
آیت الله رضا استادی افزود: آیت الله فقیه خراسانی از جمله شخصیت هایی بود که در راه دین گام بر داشت و به دنبال دنیا نبود.
وی با معرفی کتاب مفتاح العلوم القرآن اثر آیت الله فقیه خراسانی خاطر نشان کرد: این کتاب، تفسیر 500 آیه قرآن و نشان از تسلط وی به کلام وحی است که با تامل و تدبر به مدت چهار سال به رشته تحریر درآمد.
نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله غلامرضا یزدی امروز با حضور تعدادی از شخصیت های حوزوی، دانشگاهی ، ملی و مسئولان استانی در امامزاده جعفر (ع) یزد آغاز شد.
از مجموع 40 مقاله ارسالی به دبیرخانه ،20 اثر منتخب ارائه می شود.
برگزاری این کنگره یکروزه در سال 1395 با هدف تبیین مقام علمی، مردمی، اجتماعی و فرهنگی این روحانی وارسته در انجمن مفاخر فرهنگی استان تصویب شد.
در حاشیه برگزاری کنگره این شخصیت فرهنگی و دینی از سه عنوان کتاب شامل فقیه آسمانی، گوهر شب چراغ یزد و فاتح قلوب که به چاپ رسید، رونمایی شد.
آیت الله فقیه خراسانی در سال 1257 در مشهد متولد شد، در سن 81 سالگی در یازدهم تیرماه 1338 در یزد چشم از جهان فروبست و در امامزاده جعفر (ع) یزد به خاک سپرده شد.
7532/ 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.