به گزارش ایرنا 'هادی مقیمی' روز دوشنبه در همایش ترنم همدلی 2 در روستای انجیرآوند بخش خرانق افزود: اصل تشکیل شوراها، یک اصل فراموش‌شده در قانون اساسی بود که در دولت اصلاحات به صورت ویژه دنبال و اجرایی شد و دولت بخش عمده‌ای از اختیارات خود را به مردم واگذار کرد.
وی اضافه کرد: این موضوع یکی از نمودهای مردم‌سالاری دینی است.
فرماندار اردکان با بیان این‌که بعد از گذشت پنج دوره از تشکیل شوراها، این نهاد به بلوغ فکری مناسبی رسیده است، تصریح کرد: اعضای شورا باید توجه داشته باشند قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود قابلیت اجرایی داشته به دور از هیجان ‌زدگی تصمیم‌گیری شود.
مقیمی بیان داشت: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بهترین مرجع برای انعکاس خواسته‌های مردم است و باید نقش آن‌ها در ایجاد فضای اعتماد بین مردم و دولت پررنگ‌تر شود‌.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی وظیفه خطیری بر عهده شوراهاست و آن جلب مشارکت‌های مردمی در عرصه سازندگی و بسیاری از حوزه‌های دیگر است.
مقیمی با تشریح وضعیت اقتصادی کشور از وجود مشکلات در حوزه اعتبارات سخن گفت و افزود: علی‌رغم اینکه پس از انقلاب زیرساخت‌های خوبی در شهرها و روستاها به وجود آمده اما در حوزه‌هایی مانند اشتغال و آموزش و پرورش و بهداشت به‌ویژه در روستاها هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی به اعضای شوراها توصیه کرد با تسلط به قوانین و اختیارات شوراها، تصمیمات آن‌ها در چارچوب‌های قانونی اتخاذ و در مواردی که موانع قانونی وجود دارد با تعامل و همدلی با مسئولان شهرستان این مشکلات در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم برطرف شود.
بخش خرانق در 75 کیلومتری شمال شرق شهر یزد قرار دارد .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.