به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد ، محسن صادقیان در جلسه کمیته فنی کارگروه سازگاری باکم آبی استان، افزود: لازم است با برنامه ریزی مناسب و با جدیت تمام راهکارها و موارد کلان و حتی خرد مرتبط با مصرف آب بررسی و مدنظر قرار گیرد.
وی، تجدید دوباره آب‌های صنعتی ، تغییر در استفاده از کولرهای آبی و شیرهای آب واحدهای مسکونی ، جداسازی آب شرب و غیرشرب ، تأمین آب از منابع پایدارآبی و نیز بهره برداری از آب‌های ژرف را از جمله موارد قابل ‌بررسی در حوزه سازگاری با کم آبی استان دانست.
سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری یزد از اعضای جلسه یادشده خواست با بکارگیری تمام توان اداری و بخش خصوصی مرتبط به دنبال تدوین برنامه های اضطراری در سال 97 و برنامه‌های کوتاه‌ مدت و میان‌مدت برای ایجاد وضعیت پایدار آب باشند.
نشست یادشده با حضور نماینده مردم شهرستان‌های یزد و اشکذر، مدیران کل ستادی حوزه آب و مدیران کل حوزه عمرانی استانداری یزد برگزار شد و شورای حفاظت آب استان به کارگروه سازگاری باکم آبی در استان تغییر نام یافت.
در نشست یادشده هر یک از اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
جمعیت استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال 95، یک میلیون و 138 هزار نفر است که 62درصد آب شرب استان از آب انتقالی تأمین می شود.
استان یزد در پایان سال 1396 با کمترین میزان بارندگی ها نسبت به بلندمدت سومین استان و در کوتاه مدت نیز نخستین استان در کاهش میزان بارندگی ها در میان استانها بوده است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.