به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، در این طرح که در سه فاز به اجرا درخواهد آمد، شیرین سازی و انتقال آب به میزان 650 میلیون مترمکعب در سال عملیاتی خواهد شد.
در فاز نخست این طرح ، 130 میلیون مترمکعب از مجموع ظرفیت 180 میلیون مترمکعب، به استان های یزد و کرمان منتقل خواهد شد.
این طرح ملی توسط بخش خصوصی و با پشتیبانی شرکت های گل گهر سیرجان، صنایع مس سرچشمه و شرکت چادرملو و با تسهیلات ارزی دولت در حال پیگیری است که پس از اجرا بخشی از آب مصرفی هرمزگان را نیز تامین خواهد کرد.
در بخش نخست این طرح، آبگیری از خلیج فارس و شیرین سازی اجرا خواهد شد و سپس با استفاده از ایستگاه های پمپاژ و خطوط انتقال به طول 975 کیلومتر، آب از بندرعباس به گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و اردکان یزد منتقل خواهد شد.
در قطعه نخست از فاز نخست این طرح ، آب از بندرعباس با خط انتقال 300 کیلومتری به مجتمع گل گهر در سیرجان انتقال خواهد یافت و خطوط انتقال قطعه نخست یکهزار و 600 میلیمتری و آب از طریق هفت ایستگاه، پمپاژ می شود.
در قطعه دوم، آب از مجتمع گل گهر به مجتمع مس سرچشمه منتقل خواهد شد. تعداد ایستگاه های پمپاژ مسیر چهار عدد و قطر لوله ها یکهزار تا یکهزار و 500 میلیمتر خواهد بود.
در قطعه سوم نیز، آب در مسیری به طول 150 کیلومتر از خط اصلی به صورت ثقلی و با لوله های یکهزار و 200 میلیمتری به مجتمع چادرملو در اردکان یزد می شود.
1968*2047*خبرنگار- محمود رضا رحمانی* انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.