دکتر علی دهقان روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت یکهزار و 820 عمل جراحی در بیمارستانهای استان انجام شد.
وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط سه هزار و 190 بیمار به مراکز فوریت های پزشکی بیمارستانهای استان مراجعه کردند اظهار کرد: مجموعا در این مدت 11 هزار و 983 نفر در این مراکز بستری شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تعداد اعمال جراحی سرپایی در اورژانس های بیمارستانی استان را 47 هزار و 648 مورد بیان کرد و گفت: بطور متوسط روزانه 740 نفر در این بخش بستری شدند.
دکتر دهقان اظهار کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی 947 مورد زایمان در بیمارستانهای استان انجام و 955 نوزاد متولد شدند که برخی از زایمان ها چند قلو بود.
وی تعداد تصویربرداری انجام شده شامل سونوگرافی ،رادیوگرافی و سی تی اسکن در همین مدت را 11 هزار مورد بیان کرد و یادآور شد: طی مدت یاد شده 69 مورد آنژیوگرافی قلب و 6 مورد هم عمل جراجی قلب باز در بیمارستانهای استان صورت گرفت.
وی ضمن قدردانی از کادر پزشکی و پرستاری استان افزود: در ایام تعطیلات نوروزی 302 پزشک متخصص ، 61 پزشک فوق تخصص و 2هزار و 100 پرستار در شیفت های کاری مختلف در بیمارستانهای استان به بیماران خدمات ارائه نمودند.
شهر یزد 819 پزشک عمومی، 405 پزشک متخصص و فوق تخصص، 305 دندانپزشک عمومی و 58 دندانپزشک متخصص دارد.
به گفته پزشکان و آنطور که آمارها نشان می دهد حدود 60 درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و مطب های این استان را هموطنان سایر استان های کشور تشکیل می دهند که این موضوع نشان از اعتماد آنان و اعتبار استان یزد در عرصه پزشکی است.
تعداد بیمارستانهای خصوصی و دولتی استان 20 باب اعلام شده که 13 مورد آن دولتی هستند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.