دکتر محمد دریجانی، روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد افزود: از نطر استاندارد جهانی باید 40 درصد هزینه ها در بخش بستری صرف شود و بقیه هزینه ها مربوط به درمان سرپایی افراد باشد.
وی اظهار کرد: از مجموع هزینه ها، 60 میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی و بقیه مربوط به بخش دولتی است.
دریجانی از کمبود بودجه به عنوان مهمترین چالش این بخش نام برد و گفت: هم اکنون 82 هزار و 605 نفر از جمعیت استان زیر پوشش طرح رایگان بیمه سلامت همگانی قرار دارند که در شش ماهه نخست امسال 300 میلیارد ریال در این ارتباط هزینه شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه سال گذشته 490 میلیارد ریال برای بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی هزینه شد، افزود: کمتر از 2درصد جمعیت استان از هیچ گونه ای بیمه برخوردار نیستند.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
وی در ادامه به طرح بیمه سلامت اتباع بیگانه در استان اشاره کرد و افزود: اکنون 13 هزار نفر آنها دارای کارت آمایش سرزمین زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
مدیرکل بیمه سلامت یزد در ادامه با بیان اینکه 12درصد مردم شهرها و چهار درصد روستاییان به دیابت شناخته شده مبتلا هستند، افزود: یکی از مولفه های اصلی ابتلا کمتر افراد به دیابت در روستاها وجود پزشک خانواده در مراکز درمانی روستایی است.
وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده اظهار کرد: اگر افراد ابتدا به پزشک محل مراجعه کنند و در صورت نیاز به پزشک متخصص معرفی خواهند شد، بسیاری از هزینه های درمان کاهش می یابد اما در شرایط کنونی بیماران ابتدا به پزشک متخصص مراجعه می کنند که شاید نیازی به این کار نباشد.
دریجانی با بیان اینکه تنها را برون رفت دولت از مشکلات و هزینه های سنگین درمانی ، اجرای طرح پزشک خانواده در تمام سطوح درمانی شهرها و روستاهاست، بیان کرد: کاهش هزینه های درمان از دوش بیماران، کنترل بیماری ها و شناسایی بیماران در معرض برخی از جمله مزیت های طرح پزشک خانواده است.
وی در ادامه از همکاری و تعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد در انعکاس اخبار حوزه سلامت قدردانی کرد.
کاظم شاملو رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد هم با اشاره به نحوه اطلاع رسانی ایرنا در استان گفت: بخش سلامت از جمله حوزه هایی است که با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است، اطلاع رسانی از خدمات این مجموعه ضروری است.
مجموع بیمه شدگان سلامت استان 353 هزار و 502 نفر است که 82 هزار و 387 کارمند دولت ، 148 هزار و 325 نفر روستایی و بقیه اقشار مختلف از جمله خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب و دانشجویان هستند.
2088/ 2047* خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.