به گزارش ایرنا مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) در دزفول به عنوان نوزدهمین مرکز آنکولوژی کشور یکی از مجهزترین مراکز رادیوتراپی در جنوب غرب کشور است که در زمینی به مساحت سه هزار و 600 متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع با 160 میلیارد ریال کمک افراد خیر و نوع دوست ساخته شده و مردادماه سال 94 به بهره برداری رسید.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با تشریح خدمات این مرکز درمانی گفت:مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) در دزفول خدمات درمانی رایگان خود را به دو هزار و 400 بیمار سرطانی ارائه می کند.
محمدرضا چگنی ،ظرفیت تخت های شیمی درمانی این مرکز را 35 تخت با 37 نفر پرسنل و سه پزشک اعلام کرد و افزود:کلیه خدمات درمانی این مرکز از جمله ویزیت ، شیمی درمانی و رادیوتراپی بیماران رایگان است ضمن اینکه غذا و اسکان بیماران نیز در این مرکز به صورت رایگان انجام می شود و تنها دارویی که برای بیمار بیرون از این مرکز تهیه می شود توسط خود بیمار تهیه می شود ضمن اینکه این خدمات دارویی به بیماران نیازمند نیز توسط مرکز تامین می شود بطوری که هزینه های دارویی و درمانی 40 درصد افرادی که به مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) در دزفول مراجعه می کنند از سوی این مرکز تامین می شود.
وی هزینه هر جلسه رادیوتراپی برای بیماران را 10 میلیون ریال دانست و گفت:اگر هر بیماری به 30 جلسه رادیوتراپی نیاز داشته باشد برای تکمیل دوره درمان باید 300 میلیون ریال هزینه کند که اگر این خدمات در مراکز دولتی ارائه شود هزینه پرداختی بیمار 80 میلیون ریال خواهد بود این در صورتی است که بیماری که به مرکز پرتودرمانی دزفول مراجعه می کند هیچ کدام از هزینه ها را پرداخت نمی کند و فقط فرانشیز بیمه پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول برای 37 نفر اشتغالزایی کرده است افزود:2 هزار و 400 بیمار تحت پوشش این مرکز پرتودرمانی قرار دارند که از این تعداد یک هزار و 900 بیمار متعلق به بیماران استان خوزستان و مابقی بیماران لرستان و ایلام و حتی کشورهای همجوار از جمله عراق و افغانستان هستند .
وی گفت:بیماران سایر کشورها نیز می توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات درمانی و دارویی بهره مند شوند و هیچ محدودیتی در خصوص بیمه بودن و یا ایرانی یا غیرایرانی بودن بیماران برای ارائه خدمات وجود ندارد ضمن اینکه تاکنون هفت بیمار سرطانی عراقی و افغان در این مرکز دوره درمان خود را طی کرده اند.
مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول اضافه کرد:در طول ماه حدود 350 میلیون ریال کمک دارویی به افراد تحت پوشش این مرکز ارائه می شود .
چگنی تعداد پزشکان متخصص شاغل در این مرکز درمانی خیریه را سه پزشک عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز این مرکز به پزشک متخصص خون در تلاش هستیم با پیگیری نمایندگان شهرهای دزفول،شوش ،گتوند و شوشتر تا مهرماه این مشکل حل شود تا بیماران نیازمند پزشک متخصص خون از مراجعه به شهرهای دیگر بی نیاز شوند.
به گزارش ایرنا تنها پزشک فوق تخصص خون درمانگاه تخصصی بیمارستان بزرگ دزفول که غیر بومی است از مهرماه پارسال تاکنون در محل کار خود حاضر نشده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.