هادی مقیمی عصر سه شنبه به ایرنا افزود: در این مدت 212هزار و 537 نفر مسافر نوروزی در مدارس، هتل ها، خانه های بوم گردی ، مهمانسرای اداره ها و مهمانپذیرهای شهرستان اقامت کردند که آمار اسکان یافته ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد افزایش دارد.

وی بیشترین مراکز مورد بازدید گردشگران داخلی را زیارتگاه چک چک زرتشتیان اردکان ، موزه آیت الله خاتمی، گنجینه قنات، خانه های قدیمی و بافت تاریخی شهرهای اردکان ،احمدآباد و عقدا و روستاهای تاریخی ذکر کرد.
فرماندار اردکان با بیان اینکه برنامه ریزی برای استقبال و پذیرایی از گردشگران چند ماه قبل از نوروز سال 1397با تشکیل ستاد خدمات سفر و تشکیل 10 کمیته آغاز شد، تصریح کرد: فصل بهار با سفر همراه است و با توجه به تعطیلات مردم ترجیح دادند که به مناطقی با آب و هوای مناسب نظیر اردکان سفر کنند .
وی با بیان اینکه این شهرستان دروازه ورود به استان یزد است و با توجه به صرفه اقتصادی در صنعت گردشگری، اردکان وارد این حوزه شد، اظهار کرد: شهروندان اردکانی با آموزش ، گردشگری را به عنوان یک صنعت می توانند بپذیرند که متاسفانه در این زمینه خیلی عقب تر از بعضی نقاط و شهرهای استان یزد و شهرهای مهم گردشگری ملی هستیم .
وی افزود: با شعار و تبلیغات نمی شود موضوع را به سرانجام و نتیجه رساند ، حوزه گردشگری نیاز به وقت و آموزش دارد، جامعه باید درک درستی از صنعت گردشگری داشته و به معنای واقعی مردم آن را درک کنند .
فرماندار اردکان با بیان اینکه سرمایه گذار بدون تردید باید بداند با ورود به این صنعت به سود آوری و ارتقا فرهنگ و اقتصاد جامعه کمک می کند، تصریح کرد: باید واقعیت ها را در این حوزه پذیرفت، هنوز زیرساخت ها در حوزه صنعت گردشگری آماده نیست .
وی تاکید کرد: آموزش به مردم در این حوزه بسیار حایز اهمیت است ، معرفی جاذبه های گردشگری و آثار باستانی کار زمان بری است و باید با دقت انجام شود .
مقیمی در ادامه از کارشناسان و اهل فن تقاضا کرد که منصفانه موضوع را بررسی کنند و با اعلام راهکار در جذب گردشگر و مسافر به اردکان و رونق این صنعت کوشا باشند و این صنعت در اردکان می تواند بسیار سودآور و پاک باشد .
فرماندار اردکان از انجمن های گردشگری و میراث فرهنگی تقاضا کرد که این حوزه را یاری کنند و با آموزش های لازم به مردم به خصوص افرادی که در بافت های تاریخی ساکن هستند و یا کسبه ای که در نزدیک بافت تاریخی شهر مشغول کارند و صنوفی که در بیرون بافت مشغول می باشند با اهرم های مختلف وارد بافت تاریخی شده و گردشگران را به بازدید از آثار تاریخی اردکان هدایت کنند .
مقیمی جاذبه های طبیعی و حیات وحش اردکان را نیز متنوع دانست و گفت: می توان با برنامه ریزی در آینده از این ظرفیت مهم استفاده کرد .
وی از تمام سرمایه گذاران و علاقه مندان درخواست کرد که در این حوزه ورود پیدا کنند، گفت: از همه کسانی که دست اندرکار حوزه گردشگری ، بوم گردی ، انجمن های میراثی و افراد علاقه مندی که در شهرستان بدون هیچ گونه چشم داشتی و به دور از هرگونه هیاهویی کارکردند تشکر می کنم .
فرماندار اردکان با گلایه از برخی رسانه ها و مدیران فضای مجازی اعلام کرد که گاهی آنها غیرمنصافانه و بدون بررسی مطالبی در حوزه گردشگری اردکان درج می کنند .
مقیمی آنها را به کارکارشناسانه و رعایت انصاف دعوت کرد و افزود: از آنها می خواهم با نظر سازنده بیشتر کمک کنند و لازم است که بدانند برخی مدیران فضای مجازی با ادبیاتی که به کار می برند و بعضا مطالبی می نویسند نه تنها خدمتی به حوزه های مختلف نمی کنند بلکه فضای تعامل و همدلی را از دست می دهند بنابراین لازم است که کسی که دست به قلم می برد سعی کند با چند پیش شرط نظیر رعایت عدالت ، انصاف ، مهارت و با اطلاعات صحیح و کافی همراه شود که مورد استقبال مردم و مسئولان روبرو خواهد شد.
شهرستان اردکان یکهزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده دارد که 250 اثر آن به ثبت ملی رسیده و در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار دارد و از مناطق پر تردد جاده ای استان یزد بشمار می رود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.