رضا خانجانخانی روز دوشنبه در آستانه روز شهدا(22 اسفند)به ایرنا افزود: اسناد مربوط به شهدا با همکاری رزمندگان هشت دفاع مقدس ، خانواده های معزز شاهد و برخی نهادهای فرهنگی و تبلیغی جمع آوری ، تنظیم و نگهداری می شود.
وی هدف از جمع آوری اسناد را حفظ آثار برجای مانده ، حفاظت و نگهداری ، انتقال مفاهیم ارزشی به دیگران ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ذکر کرد.
این مسوول از مردم و یادگاران دفاع مقدس برای جمع آوری اسناد دعوت به همکاری کرد و یادآور شد: یکی از راه های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به مردم ، بررسی و عمل به وصایا و دست نوشته های شهیدان است.
وی یادآور شد: در حال حاضر 6 هزار نفر ایثارگر شامل 500 خانوار زیر پوشش این نهاد قرار دارند.
رئیس بنیاد شهید مهریز ادامه داد: تاکنون 9 گلزار شهدای شهرستان ساماندهی شد و 12 گلزار دیگر با صرف سه میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست اقدام است که برای تکمیل آنها همین مبلغ نیاز است.
خانجانخانی محور فعالیت های این نهاد را برگزاری یادواره ها ، یادمان ها ، انجام اردوهای مختلف ، برگزاری مسابقات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد .
22 اسفند ماه 1358 سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که به عنوان روز شهدا نامگذاری شد .
مردم مهریز 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.