رضا معصومی راد، در بازدید از تعدادی آثار تاریخی و فرهنگی میبد افزود: در برنامه ششم توسعه و بر اساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در بند 50 و 51 ، علاوه بر افزایش ایرانگردان خارجی، توسعه صنایع دستی نیز از جمله محورهای توسعه است.
وی با اشاره به افزایش بودجه عمرانی و جاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اضافه کرد: با افزایش عوارض خروج مسافران از کشور در سال 1397 از750 هزار ریال به 2میلیون و 200هزار ریال، هدف تقویت صنعت گردشگری داخلی است .
معصومی راد تاکید کرد: از محل درآمدهای افزایش عوارض، هزار و 600 میلیارد ریال صرف توسعه گردشگری خواهد شد که این مبلغ در کنار کمک های فنی اعتباری هزینه می شود.
وی یادآور شد: حمایت های دولت در مقابل مشارکت های مردمی در صنعت گردشگری بسیار ناچیز است، امیدواریم جایگاه مناسبی را برای مواریث فراهم کنیم.
این مسئول سازمان مدیریت و برنامه ریزی جمعه شب با تاکید بر این که تمام مساعی این سازمان کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است ، گفت: تقویت توان و ظرفیت داخلی از جمله محورهایی است که می تواند برای توسعه کشور مورد استفاده قرار گیرد.
معصومی راد در ادامه توسعه صنعت گردشگری مذهبی و فرهنگی را یکی از مقوله های بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: آثار و جاذبه های گردشگری ایران از جنس فرهنگی است که در این ارتباط می توان به زیارتگاه ها و بقاع متبرکه اشاره کرد که بخشی از جاذبه برای گردشگران داخلی نیز خواهد بود.
وی در ادامه از نارین قلعه ، یخچال ، مجموعه کاروانسرای شاه عباسی، بافت تاریخی شهر میبد و رشته های مختلف صنایع دستی میبد را از جمله ظرفیت های گردشگری شهرستان برای ایجاد اشتغال یاد کرد.
معصومی راد با تاکید به ظرفیت های صنعت گردشگری میبد و با توجه به فعالیت های عمرانی در بافت قدیم شهر قول مساعد داد که در مبادله موافقت نامه با سازمان میراث فرهنگی، عناوین مربوط به میبد نیز گنجانیده شود.
وی افزود: آنچه از میبد در بخش هنر، معماری ،فرهنگ و صنایع دستی مشاهده شد، بخشی از مضامین و عناصری فرهنگی را تشکیل می دهد که قابل تحسین است.
رئیس امور فرهنگ ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تحسین از نبوغ و خلاقیت میبدی ها که در دل بیابان این همه خلاقیت و ظرافت را پدید آوردند تصریح کرد: باید میراث مردم این منطقه حفظ و نسبت به معرفی بیشتر آن به گردشگران تلاش شود.
وی ادامه دادکه باید از رهگذر بازدید گردشگران از آثار و هنر، آنها به هویت ما پی ببرند که چگونه توانستیم با وجود کمبود منابع آبی و کاستی هایی که در این اقلیم وجود دارد چه هنرهایی را مردم آن خلق کردند.
6197 /2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.