به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه کمیته فنی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال افزود: در حال حاضر 103 طرح اشتغالزا برای دریافت 310 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در کمیته های فنی استان تایید نهایی شده و پرونده این طرح ها برای دریافت تسهیلات بانکی از محل تسهیلات اشتغال فراگیر به بانک های عامل ارجاع شده است.
وی گفت: علاوه بر تخصیص مناسب تسهیلات اعتباری بخش اشتغال فراگیر ، دولت برای دستیابی به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق خواسته مقام معظم رهبری تسهیلات اشتغالزایی مناسبی در سایر بخش ها به این شهرستان اختصاص داده است.
وی با توصیه به مسوولان دستگاه های اجرایی خلخال برای هدایت و راهنمایی مردم در استفاده از تسهیلات اشتغالزا و ثبت نام در سامانه کارا اظهار کرد: 320 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای اجرای طرح های گردشگری از محل صندوق توسعه روستایی به استان اردبیل در سال جاری اختصاص یافته است.
او گفت: هشت طرح گردشگری خلخال برای دریافت 90 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که با صرف این تسهیلات در طرح های در حال اجرای گردشگری از سوی بخش خصوصی تحول مهمی در بخش توسعه صنعت گردشگری منطقه ایجاد خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر نحوه هزینه کرد تسهیلات ارائه شده اشتغالزا به مجریان طرح ها اظهار کرد: نظارت همواره مانع از هرگونه انحراف هزینه در طول اجرای طرح های تسهیلاتی اشتغال زا شده است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
در سال جاری 120 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی با در نظر گرفتن 6 درصد نرخ سود بانکی برای ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی شهرستان خلخال تخصیص یافته که 10 درصد این تسهیلات معادل 12 میلیارد ریال بصورت تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی و خود اشتغالی در اختیار متقاضیان روستایی قرار خواهد گرفت.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.