محمدرضا تابش روز جمعه در دیدار اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای ترک آباد اردکان با بیان اینکه توسعه و عمران روستاها در دهه های اخیر یکی از دغدغه های مسئولان بود، افزود: نقش مهم روستا در اقتصاد ملی به خصوص از طریق تولیدات کشاورزی باعث شد، برای تداوم و ارتقای این جایگاه، نیاز به توجه بیشتری باشد.
وی به اهمیت مشارکت مردم در مدیریت روستاها با تشکیل شوراها و دهیاری ها اشاره کرد و یادآور شد: با مدیریت محلی می توان در ارتباط مستقیم با مردم و رصد دقیق تر مشکلات و همراه با سیاست های کلان دولت، برای حل بسیاری از مشکلات و نیاز روستاها، اقدام کرد.
تابش با تاکید مجدد بر اولویت بندی مسائل روستایی و لحاظ کردن مشکلات اقتصادی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در روستای ترک آباد همچون شروع طرح احداث ورودی روستا، تجهیز اورژانس و غیره تصریح کرد: وضعیت این روستا نسبت به گذشته بسیار متفاوت و رو به پیشرفت است، انتظار می رود با جذب و تخصیص اعتبار چشمگیر در سال های اخیر ، سرعت توسعه و تحولات این روستا بیشتر پیگیری شود.
نماینده مردم استان یزد در مجلس همچنین در گفت و گوی تلفنی با سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل حفاظت محیط زیست و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد نسبت به تسریع در تخصیص برخی اعتبارات، موضوع حریم روستا، رفع آلایندگی تعدادی از واحدهای صنعتی مجاور روستا،رایزنی کرد.
در این دیدار فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهرستان اردکان حضور داشتند و مقرر شد موارد یادشده پیگیری شود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفر اردکان در60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت ، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.