انسیه فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از طرح های بلندمدت شورا در بخش بانوان، ایجاد 'شهر بانوان' در شهرستان است که کارهای اولیه آن برای مکان یابی در دست مطالعه است .
به گفته وی شهر بانو، مجموعه‌ای برای پاسخ به نیازهای فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی، تفریحی و ورزشی زنان شهرستان میبد در یک محیط امن و سالم است که امیدواریم بر اساس برنامه چهار ساله این شورا محقق شود.
وی افزود: در این مکان، با هدف بررسی و شناخت نیاز بانوان، بهترین خدمات را با هزینه مناسب و در سطح حرفه‌ای به آنان ارائه می دهیم.
فلاح خاطرنشان کرد: در حال رایزنی برای یافتن مکانی مناسب هستیم، چند مکان شناسایی شده که از میان آنها یکی را با شرایط مناسب خریداری می کنیم.
وی افزود: در شهر بانوان 24 پروژه ساخته می شود که شامل مجموعه های متنوع فرهنگی، ورزشی و تفریحی است.
این عضو شورای شهر میبد تصریح کرد: طرح آن ارائه شده و برنامه داریم تا شهرداری هم زمین آن را فراهم کند تا راه اندازی شود اما هزینه اولیه آن هنوز براورد نشده است.
وی سالم‌سازی و غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان، شادابی، بانشاط سازی بانوان، افزایش تعاملات زنان متعهد و متخصص و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را از جمله اهداف مجموعه‌ شهربانو ذکر و اظهارکرد: فعالیت‌های این مجموعه براساس دیدگاه تخصصی در رفع نیاز واقعی بانوان همچون موضوع تندرستی و سلامت در نظر گرفته شده است تا بانوان بتوانند در یک محیط امن، سالم و کاملا زنانه نیازهای خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی رفع کنند.
این مسوول تصریح کرد: تمامی کارکنان مجموعه‌های شهربانو، بانوان هستند و این مجموعه تفریحی و فرهنگی مختص بانوان است.
وی با اشاره به ویژگی‌های مجموعه های شهر بانوان اظهار کرد: شهربانو به عنوان مرکزی ویژ بانوان سعی دارد نیازهای فرهنگی، هنری، اقتصادی، تفریحی و ورزشی آنان را در یک محیط امن و سالم برآورده کند .
وی ارائه خدمات ورزشی، سلامت و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره را از دیگر خدمات مجموعه های شهربانوان برشمرد و اظهارکرد: در این مجموعه فضایی خاص برای کودکان نیز پیش بینی شده تا بانوان با خیالی آسوده از خدمات آن استفاده کنند.
میبد با 90 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد که نیمی از آنان را بانوان تشکیل می دهند.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.