سرهنگ احمد مظفری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی طرح نوروزی پلیس ‌راه استان بدون اشاره به تعداد نقاط حادثه خیز، افزود: اصلاح راه ‌های پرخطر و پرحادثه نه تنها در طول سال بلکه قبل از آغاز سفرهای نوروزی، اهمیت خاصی دارد که باید با همت بخش های مختلف رفع شود.
وی ادامه داد: مشخص شدن نقاط حادثه خیز و پیگیری جدی برای رفع آنها از جمله مواردی است که باید تا قبل از نوروز اقدام شود تا مسافران و عموم مردم با آرامش بتوانند سفرهای خود را انجام دهند و شاهد کاهش حوادث احتمالی در راه های منطقه باشیم.
رئیس پلیس راه استان به برنامه های پیش بینی شده برای کاهش حوادث رانندگی در برخی از جاده رهای استان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا در جاده یزد به طبس در ایام نوروز تردد کامیون ممنوع اعلام می شود.
مظفری اظهار کرد: جاده های ارتباطی منتهی استان به مناطق ییلاقی به سمت روستاهای ده بالا ، بیداخوید و در شهرستان های تفت و مهریز بنا بر مصلحت روزانه و رفت و آمد، محدودیت های ترافیکی اعلام خواهد شد.
وی بیان کرد: جاده های ییلاقی استان گنجایش تردد سواری در حد بالا را ندارد و باید رانندگان کامیون ها در صورت اعلام محدودیت نسبت به رعایت مقررات با پلیس راه همکاری داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان یزد گفت: هماهنگی و همکاری بین یگان‌های امدادی با پلیس‌ راه برای برنامه ریزی در ساماندهی رفت و آمد وسایل نقلیه ،از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
مظفری همچنین از راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار در راستای جلوگیری از حوادث جاده‌ای در ایام نوروز خبر داد و گفت: 46 درصد حوادث‌ استان مربوط به واژگونی خودروهاست و برای جلوگیری از آنها واحدهای نامحسوس و ایستگاه‌های سیار راه‌اندازی می‌شود.
استان یزد با یک میلیون و 140 هزار نفر جمعیت در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.