شاگردان عباسعلی میرحسینی در تیم والیبال خاتم در این دیدار که در سالن زنده یاد آیت الله سید روح الله خاتمی اردکان برگزار شد، با غلبه بر میهمان قدرتمند خود در ست پیاپی با امتیازهای 25 بر 20، 27 بر 25 و 28 بر 26، صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال را جشن گرفتند.
خاتمی ها در حالی در بازی مرحله رفت در تهران نیز مقابل تیم سایپا به برتری رسیده بودند که حریفشان در پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر در رده دوم قرار گرفته بود و آنها هفتم شده بودند.
درخشش بی نظیر تیم والیبال خاتم اردکان در لیگ برتر والیبال کشور با صعود به جمع چهار تیم برتر ثابت کرد که خواستن توانستن است؛ البته اگر اتحاد و همدلی به معنای واقعی و نه در شعار وجود داشته باشد.
پیش از آغاز رقابت های امسال لیگ برتر والیبال نشست مشترکی با حضور سیدابوالفضل موسوی نماینده یزد و اشکذر و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان، مدیران و نمایندگان تیم های لیگ برتری استان از جمله هندبال، والیبال و فوتبال ساحلی و برخی صاحب نظران برگزار شد.
همدلی و همت والای تیم مدیریتی خاتم اردکان و مسئولان این شهرستان برای حضور پرقدرت در والیبال کشور در این نشست بسیار مشهود بود.
اما، این همدلی و همت در هندبال و حتی فوتبال ساحلی شهرستان یزد دیده نشد، طوری که نماینده هندبال این شهر که با اقتدار به لیگ برتر باشگاه های ایران صعود کرده بود به دلیل بی توجهی مسئولان این رشته و ورزش یزد در لیگ برتر شرکت نکرد.
احسان ابویی هندبالیست اخلاق مدار یزد نیز که در سال های اخیر همواره حضور موثر و فعالی در تیم ملی هندبال داشته است در عین شایستگی به دلایل نامعلومی از تیم ملی کنار گذاشته شد.
فوتبال ساحلی یزد هم از کم شدن حمایت مسئولان و متولیان ورزش نسبت به گذشته بی نصیب نماند و سیر نزولی پیدا کرد، طوری که ابتدا محمدحسین میرشمسی از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد و سپس بازیکنان فوتبال ساحلی یزد که همواره تیم ملی کشورمان را در رویدادهای مختلف همراهی می کردند از تیم ملی کنار گذاشته شدند، اما آب هم از آب تکان نخورد!
وضعیت اسفناک فوتبال یزد که روزگاری در لیگ برتر باشگاه های ایران نماینده داشت و اکنون به پایین ترین سطح مسابقه های کشور (لیگ دسته سوم) نزول کرده نیز بر کسی پوشیده نیست و مختصر اینکه 'گوش اگر گوش و ناله اگر ناله ماست، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است'.
این چند سطر نمونه هایی از زخم های موجود در کالبد ورزش یزد و نشانی از بی توجهی متولیان و مسئولان ورزش به حضور تیم ها، مربیان و بازیکنان یزدی در مسابقه های کشور است که غول کشی روز گذشته تیم خاتم اردکان در لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران، مرهمی هرچند اندک بر این زخم ها بود.
حضور تیم های ورزشی استان به خصوص رشته های گروهی و پرطرفدار از جمله فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال در لیگ های مختلف کشور کمک شایانی به پرکردن اوقات فراغت، ایجاد شور و نشاط در جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی می کند.
از متولیان و مسئولان ورزش یزد که بارها شعار انتقادپذیری را تکرار کرده اند، انتظار می رود به این مهم التزام عملی داشته باشند و برای رفع مشکلات و درمان اساسی زخم های ورزش یزد چاره اندیشی کنند.
تیم خاتم اردکان در مرحله نیمه نهایی به مصاف شهرداری تبریز می رود و تیم های بانک سرمایه و پیکان تهران نیز با یکدیگر دیدار می کنند و تیم های برنده این مرحله که به صورت 2 پیروزی از سه مسابقه برگزار می شود، به دیدار نهایی لیگ برتر صعود می کنند و تیم های بازنده راهی دیدار رده بندی خواهند شد.
در رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران 11 تیم شامل پیکان، بانک سرمایه، کاله مازندران، سایپا تهران، شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز، خاتم اردکان، سازمان عمران شهرداری ساری، ایرانیان گنبد، رعد پدافند کاشان و شمس شرکت کردند.
7532 /2047/ خبرنگار ایرنا مرکز یزد** انتشار: عباسقلی اشکور جیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.