محمود شاکری شمسی روز پنجشنبه در نشستی با شهرداران استان افزود: اعضای شورای شهر و روستا و شهرداران باید شفاف سازی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند نه اینکه در اتاق های خود را به روی مردم ببندند.
وی اظهار کرد: برخی شهرداران با وجود اینکه بارها با آن ها مکاتبه شد، گزارش کارکرد خود را ارائه کنند ، همراهی نمی کنند وقتی مردم در جریان عملکرد مسوولان قرار نگیرند، هزاران سئوال برای آنها به وجود می آید.
شاکری شمسی تصریح کرد:با تعامل بسیار خوبی که با مجموعه استان بین استانداری و شورای اسلامی شهرها وجود دارد، یزد از جمله استان‌هایی است که توانست، تمام شهرداران را در کوتاه‌ترین زمان انتخاب کند.
وی یادآور شد: براساس تفاهمنامه منعقده شهرداری ها باید نیم درصد از درآمدهای خود را به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرها واریز کنند و این یک ضرورت است که باید انجام شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هم در این نشست انجام اقدامات و فعالیت ها را شرط اول رضایت مردم دانست و گفت: اگر غیر از این باشد نتیجه ای که باید حاصل شود ، به دست نخواهد آمد.
محسن صادقیان افزود: شهرداران باید به جای نشستن در پشت میز و صندلی و حضور در دفتر خود،باید در بین مردم حضور یابند و بازدید از پروژه ها را در برنامه های کاری خود قرار دهند تا مردم شاهد اقدامات آنها باشد.
وی با بیان اینکه نگاه به بودجه دولتی رویکرد بسیار اشتباهی است ، اظهار کرد: باید به دنبال درآمدهای پایدار برای شهرها و فکرهای جدیدی داشته باشیم و از قالب فکرهای قدیمی خارج شد زیرا که ایده های قدیمی همان عملکردهای گذشته را به دنبال دارد، همچنین باید برای کسب درآمدهای پایدار پیشنهاد ارائه داد و نخواهیم کمبود بودجه را با اعتبارات دولتی جبران کنیم.
صادقیان افزود: شهرداران باید هر سال 20 درصد از تکنولوژی‌های نوین را در بهسازی و انجام پروژه‌های عملیاتی استفاده کنند و به دنبال جذب سرمایه گذاری برای شهر باشند.
در این نشست شهرداران مسائل و مشکلات حوزه شهری خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
حدود 85 درصد جمعیت استان در 21شهر سکونت دارند که 117 نفر عضو شوراهای شهر هستند و کمتر از 15 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و آبادی ها ساکن هستند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
2088/ 2047/ خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.