آیت الله محمدرضا ناصری روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: نتیجه چنین شیوه آموزشی این است، افرادی که با حفظ کردن مطالب وارد دانشگاه شدند، پس از دانش آموختگی از مراکز آموزش عالی ، مهارت ندارند و به همین دلیل هر روز بر آمار جمعیت افراد بیکار جامعه افزوده می شود.
وی ادعا کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22بهمن سال 1357 در مسائل علمی تحولی چندانی صورت نگرفت، لازم است تحولی بزرگ و حرکت جدیدی در نظام آموزشی کشور به ویژه در آموزش و پرورش انجام شود.
ناصری خطاب به معلمان حاضر در این آیین یادآور شد: شما معلمان عزیز دلسوز بچه ها و آینده آنها باشید، اگر این دلسوزی وجود داشته باشد، هم در حوزه تربیت و هم نسبت به آموزش آنها تلاش بیشتری خواهید کرد.
ناصری اظهار کرد: مسئولان تعلیم و تربیت نیز در برابر فرزندان ما مسئولیت عظیمی بر عهده دارند، نوجوانان و جوانانی که امروز گرفتار فضای مسموم تلفن همراه و فضای مجازی شدند، نیاز به هدایت دارند.
نماینده ولی در استان یزد تصریح کرد: دشمنان می خواهند، نوجوانان و جوانان ایرانی را از مسیر اصلی دینی و اعتقادی خود دور کنند، بنابراین معلمان نسبت به تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی دانش آموزان حساس باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار کرد: شما فقط معلم آموختن الفبا به دانش آموزان نیستید، بلکه نسبت به تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان مسوول دارید، وظیفه شما در این زمینه سنگین است.

** لزوم توجه بر همه ابعاد تربیتی دانش آموزان
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه آموزش و پرورش استان سرشار از نیروهای توانمند و شایسته ای است، گفت: از این مجموعه انتظار داریم که تکریم و تعظیم از فرهنگیان رسمی و طرح خرید خدمات آموزشی را در دستور کار قرار دهند.
محمد علی طالبی بر توجه به مسائل آموزشی دانش آموزان مناطق محروم تاکید کرد و افزود: در پشت تابلوی موفقیت و افتخار آمیز دانش آموزان استان مشکلات و مسائلی چون فرسوده بودن فضای آموزشی مدارس ، برخوردار نبودن برخی مناطق از امکانات اولیه آموزشی نهفته است که مسوولان آموزش و پرورش باید به این مسائل توجه جدی داشته باشند.
وی اظهار کرد: فریب صدرنشینی و موفقیت دانش آموزان استان در آزمون سراسری برای بیست و چهارمین سال متوالی را نخوریم، بلکه باید به همه ابعاد تربیتی دانش آموزان حتی فراتر از آموزش آنها توجه شود و از تک بعدی شدن دانش آموزان به عنوان یک معضل، پیشگیری کنیم.
همچنین مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان با قدردانی از فرهنگیان یزد، گفت: موفقیت دانش آموزان یزدی در زمینه های مختلف حاصل تلاش معلمان ، والدین و مسوولان آنهاست.
احمد شیرزاد با بیان اینکه مساله آموزش و پرورش، موضوع ملی است، یادآور شد: برای موفقیت این نهاد تربیتی نیازمند همراهی و همدلی همه مسوولان هستیم.
در این مراسم یوسف نجفی ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش در سخنانی با تاکید بر اینکه منزلت معلمان تنها با گفتار مسیر نمی شود، بلکه با عمل تحقق می یابد، گفت: در این زمینه برنامه ها و طرح هایی تقدیم دولت و مجلس شد که خوشبختانه همراهی خوبی در این ارتباط وجود دارد.
وی اضافه کرد: فضای حاکم بر دنیای امروز به دلیل جهانی شدن ، وجود شبکه های مجازی، رایانه ها، فضای چند فرهنگی است، باید دید، آیا دانش‌ آموزان برای چنین فرهنگی تربیت شده اند یا نه ؟
وی در این مراسم از خدمات احمد شیرزاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان که مفتخر به بازنشستگی شد، قدردانی و عباسعلی دانافر را به عنوان مدیرکل این نهاد معرفی کرد.
دانافر پیش از این مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.
در استان یزد 14 هزار فرهنگی، تعلیم و تربیت 240 هزار دانش آموز را بر عهده دارند.
2088/ 2047/ خبرنگار : کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.