به گزارش عصر روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد حسین ستوده نیا افزود: این مواد در سه روز گذشته در جاده های استان کشف و در مجموع هفت متهم دستگیر و تحویل مقام های قضایی شدند.
وی ادامه داد: مواد مکشوفه به طرز ماهرانه ای در داخل سه دستگاه سواری جاسازی شده بود که با هوشیاری ماموران مبارزه با مواد مخدر استان کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند مواد را از استان های جنوبی و مسیر یزد به مرکز منتقل کنند.
ستوده نیا ، مبارزه با سوداگران مرگ را وظیفه ای مهم و مامویت اصلی نیروی انتظامی ذکر کرد و بر همکاری همگان تاکید نمود.
سال گذشته 27 تن و امسال تاکنون بیش از 20 تن انواع مواد مخدر در استان یزد کشف شده است.
یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده است تا راه های آن بعضا مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق و مواد مخدر قرار گیرد.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده
***
معاون اداره دامپزشکی ابرکوه گفت: با توجه به اقدام های انجام شده در حوزه مقابله و پیشگیری بیماری ها، این شهرستان عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.
حسین چاکرالحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از همه دستگاه های خدمت رسان در پیشگیری و بهداشت افزود: باتعامل مناسبی که دستگاه های مرتبط با فعالیت دامپزشکی دارند ابرکوه به عنوان یکی از حوزه های پاک دامی مطرح می باشد.
وی ادامه داد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گونه‌ای بیماری ویروسی است که ویروس عامل آن از خانواده Orthomyxooviridae است؛ این ویروس دارای سه تیپ A،B،C است.
این مسئول با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های خسارت آور است اضافه کرد: پست قرنطینه دامپزشکی فراغه که در ورودی استان یزد مستقر است ، در زمینه علمی، بهداشتی و پیشگیرانه امور دامی فعالیت دارند.
چاکرالحسینی یادآورشد : ویروس آنفلوآنزا سندروم‌های متعددی از آلودگی‌های بدون علامت تا آلودگی خفیف دستگاه تنفسی فوقانی و کاهش تولید تخم و بیماری عمومیت یافته با علائم تنفسی، رال (خس خس سینه)، ریزش اشک، سینوزیت، سیاه شدن قسمت‌های بدون پر مانند تاج و ریش، تورم سر و صورت، ژولیدگی پرها، اسهال و بروز درگیری سیستم عصبی همراه با مرگ سریع را در پرندگان ایجاد می‌کند.
شهرستان ابرکوه دارای 64 واحد تولید مرغ گوشتی و چهار واحد مرغ تخم گذار است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.