محمد کاظمی نسب چهارشنبه شب در نخستین نشست شورای اداری شهرستان که بعد از انتصاب در فرمانداری ابرکوه (13دیماه جاری) با گرامی داشت یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان تدابیر و راهکار لازم برای بهبود و تقویت سیستم اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی شد.
وی گفت: مجموعه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید تقویت شوند و در تعامل با خبرنگاران ،خدمات دولت برای مردم بیان شود و مردم ما دوست دارند از دستاوردها ،خدمات و نیز مشکلاتی که دولت با آن رو به روست، آگاه شوند.
وی یادآور شود: مسئولان روابط عمومی ها و رئیسان مجموعه اداره های دولتی ابرکوه باید تعامل خود را با نمایندگان وسایل ارتباط جمعی برای معرفی بهتر ظرفیت ها و جاذبه های شهرستان به عنوان یکی از 14شهر نمونه گردشگری ایران به مردم معرفی کنند.
سرپرست فرمانداری ابرکوه خواهان همکاری بیشتر بین بخشی نهادهای دولتی برای رشد و توسعه شهرستان شد،و تصریح کرد: اخبار تعامل باید رسانه ای و در اختیار وسایل ارتباط جمعی شهرستان، استان و رسانه های کشور گذاشته شود.
کاظمی نسب در ادامه با تاکید بر تغییر نگرش مسئولان شهرستان به مراجعان در جلب رضایت و تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: مجموعه کارکنان دولت خصوصا مدیران و رئیسان و فرماندار، بخشدار خدمتگزار مردم هستند باید در جلب رضایت آنها تلاش کنیم.
به گزارش ایرنا، کاظمی نسب بر این باور است که صدور و ابلاغ بخشنامه ها متناسب با شرایط منطقه ای باشد، تا بتوان بهتر مشکلات را رفع و در جهت ارایه خدمات بیشتر و بهتر به ارباب رجوع گام برداشت.
سرپرست فرمانداری ابرکوه به حقوق مردم در مراجعه به اداره های دولتی اشاره کرد و یادآور شد: قانون هم مواردی دارد که نمی توان زیر پا گذاشت، مسئولان دستگاه های اجرایی باید با تدبیر مشکلات مردم را رفع کنند.
وی تصریح کرد: اگر مطابق قانون نمی توان برخی مشکل مردم را رفع کرد، حداقل موضوع را با اخلاق حسنه که در اسلام هم تاکید زیادی شده ، موضوع را برای مردم تشریح کنیم.
وی تاکید کرد: مطالبات مردمی را نمی توان منکر شد، نباید به نارضایتی ها دامن زد، با هر گرایش و دیدگاه سیاسی، باید در رفع مشکل اقتصادی مردم تلاش کرد.
کاظمی نسب در ادامه خواهان توجه بیشتر به اقامه بیشتر نماز در حوزه تعلیم و تربیت شد و بر حضور مدیران در جمع دانش آموزان برای اقامه این فریضه الهی شد.
کاظمی نسب همچنین بر حضور مسئولان در نمازهای جماعت و جمعه تاکید کرد و افزود: حضور مسئولان در مراسم های عمومی، نماز جماعت و جمعه باعث می شود، دسترسی مردم به مدیران آسان و شهروندان بهتر مشکل خود را با آنها در مکان های عمومی طرح کنند.
سرپرست فرمانداری ابرکوه از مجموعه شورای شهر به عنوان اتاق فکر عمومی شهر یاد کرد و گفت: شورای شهر ابرکوه و مهردشت و نیز روستاها باید از ظرفیت های قانونی و نظارتی خود استفاده کنند و کمک یار مسئولان در رفع مشکلات مردم باشند و بر کار اداره ها نظارت کنند.
وی در ادامه تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در تولید و اشتغال دانست و تصریح کرد: تمرکز مجموع نهادها رفع مشکل بیکاری جوانان باشد و تسهیلات خوبی را دولت در این ارتباط تصویب کرد که در اختیار سرمایه گذاران گذاشته می شود.
وی افزود: تسهیلات اعطایی باید به کسانی که به دنبال ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و یا توسعه کسب و کارند، پرداخت خواهد شد..
همچنین حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه گفت: در آستانه برگزاری جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار داریم، باید همه خود را برای هرچه باشکوه تر برگزاری ایام الله دهه فجر(12تا 22 بهمن) آماده کنیم.
وی با بیان اینکه ابرکوه ظرفیت های منحصر به فردی دارد، افزود: بایستی با همسویی مدیران اجرایی برای استفاده از این ظرفیت ها تلاش شود.
وی ادامه داد: شهرستان های گردشگری فرهنگ خاص خود دارد، فرهنگ دینی شاخص ابرکوه است که نباید دستخوش تغییر شود بلکه برای حفط و ترویج آن تلاش شود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/2047 / خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.