دکتر حسن جان فدا روز یکشنبه به مناسبت در پیش بودن برگزاری اجلاس سالانه جوامع ایمن و سالگرد حادثه پلاسکو که از 30 بهمن به مدت سه روز در تهران برگزار می شود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:
یزد، جهانی شده پس لازم است مسوولان استان با حضور در این اجلاس، داشته های خود را در اختیار زیرمجموعه خود قرار دهند تا شهری سالم و ایمن داشته باشیم.
وی اظهار داشت: متاسفانه ما در هنگام خرید ماشین یا منزل بیشتر به ظواهر آن دقت و کمتر به ایمنی آن توجه می کنیم درصورتیکه باید ایمن بودن مورد دقت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سواد ایمنی، بخشی از سواد سلامت است اظهار کرد: اکثریت افراد جامعه سطح سواد ایمنی آنها بسیار پایین است و آموزش های لازم را در این زمینه فرا نگرفتند.
جان فدا تصریح کرد: اکنون سطح سواد ایمنی در مدارس نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز پاسخگو نیست.
مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه باید باور ایمنی از خانواده آغاز شود تا در جامعه فراگیر گردد گفت: معتقدم اگر مسوولان به مقوله ایمنی به عنوان یک اولویت مهم توجه کنند قطعا تاثیرات آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.
وی به برگزاری اجلاس سالانه جوامع ایران در تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به بالا بودن حوادث و سوانح در کشور، در این اجلاس به شرکت کنندگان در زمینه حوادث های ترافیکی ، ساختمان ، اماکن تفریحی و ورزشی آموزش داده می شود.
نماینده جوامع ایمن کشور در یزد از شهرداران ، فرمانداران و تمام مسوولان مرتبط با ایمنی استان خواست در این اجلاس شرکت کنند تا بتوانیم شهر جهانی یزد را در مقابل حوادث ایمن کنیم.
مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مهمترین دغدغه هر توریست برای سفر به کشور یا استان، موضوع ایمنی ترافیک و حمل نقل است گفت: زیبنده شهر و استان ما نیست که در راستای ایمنی آن اقدامی صورت نگیرد.
جان فدا افزود: اعتقاد دارم اگر شهرداری ها و تمام دستگاهها در زمینه جامعه ایمن پای کار بیایند مطمئنا بیش از 50 درصد مشکلات ما در این زمینه کاهش می یابد.

*** پراید، عامل 24درصد فوتی های تصادفات جاده ای
مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه 24 درصد فوتی های تصادفات جاده ای در کشور مربوط به پراید است گفت: متاسفانه خودروهای تولیدی داخل کشور به ویژه پراید ناایمن هستند.
جان فدا خاطر نشان کرد: باید در زمینه ایمن بودن خودروها گام های اساسی برداشته شود زیرا با شعار و حرف عملی نیست.
وی اضافه کرد: در مجموع، ما مردمانی هستیم که توجه به مقوله ایمنی در اولویت برنامه های ما نیست و همه چیز را به قضا و قدر ربط می دهیم، در صورتی که تفکرمان باید پیشگیری باشد.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.