محمد رنجبر، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کمبود پزشک، روزهای تعطیل در بخش اورژانس کاملا محسوس است.
وی با اشاره به کمبود متخصص و تجهیزات پزشکی در پلی کلینیک تامین اجتماعی، به نقل از مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد یادآور شد: استقرار پزشکان متخصص در این پلی کلینیک مقدور نیست، ضروری است تا دانشگاه علوم پزشکی یزد، چاره اندیشی کند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق با بیان اینکه فعالیت های بهداشتی و درمانی در چند سال اخیر از رشد قابل توجه ای برخوردار شد، گفت: ایجاد صف طولانی برای سونوگرافی در بیمارستان ولیعصر(عج) همچنان به قوت خود باقی است.
رنجبر ادامه داد: باید برای سهولت کار مردم چاره ای اندیشیده شود، متخصص سونوگرافی یا با تامین دستگاه دیگری برای این امر مدنظر قرار گیرد تا از اتلاف وقت بیماران جلوگیری شود.
وی با اشاره به وقوع زلزله های اخیر در شهرستان و اطراف بافق نیز بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده ساختمان فعلی بیمارستان مقاومت چندانی ندارد، می طلبد با تامین اعتبار لازم همت بیشتری برای ادامه و تکمیل ساخت بیمارستان 96 تختخوابی صورت پذیرد.
رییس شورای اسلامی شهرستان، خواستار تامین و خرید دستگاه « ام. آر. آی» شد و عنوان کرد: با توجه به آسفالت جاده بافق - نوق رفسنجان و همچنین وجود متقاضی دریافت خدمات درمانی از شهرستان های زرند و کوهبنان و روستاهای اطراف، هزینه های خرید و ارائه خدمان ام. آر. آی در مدت کوتاه جبران خواهد شد.
هم اکنون یک بیمارستان 18 تختخوابی، سه مرکز خدمات سلامت شهری، سه مرکز روستایی و چهار خانه بهداشت کار ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به بافقی ها را برعهده دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 2047 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار:عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.