سید حسین سادات موسوی روز چهار شنبه در نشست هماهنگی ارزیابی واحدهای صنفی و معدنی بافق اظهار کرد: فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی و ارتقای آگاهی شهروندان در زمینه مسائل محیط زیست گام مهمی در داشتن محیطی سالم و پاکیزه و بدون آلایندگی و آلودگی های زیست محیطی است.
وی در مورد ارزیابی محیط زیست و قوانین ناظر بر این حوزه یادآورشد: به جز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان یزد، برای شروع فعالیت و صدور مجوز بهره برداری از معادن، از این اداره کل استعلام نمی شود.
این مسوول قول مساعد داد که برای ارزیابی جدید زیست محیطی بافق از اطلاعات کارشناسان شهرداری و سایر اداره ها این شهرستان استفاده شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد همچنین نقش رسانه ها محلی، استانی و کشوری را در آگاه سازی مردم نسبت به محیط زیست و چگونگی حفاظت ازگونه های جانوری ، طبیعت زیبا و خدادادی را مهم خواند و گفت: دانش آموزان، دانشجویان، جوانان و نوجوانان هم باید بیاموزند که حفظ و حراست از محیط زیست گنجینه ارزشمندی است که باید همواره پاک و نظیف بماند.
فرماندار بافق هم در این نشست با تبیین وضعیت کلی صنایع و معادن شهرستان، بررسی و بازنگری در وضعیت آلاینده ها و میزان فضای سبز ایجاد شده واحدهای صنعتی و معدنی پراکنده در بافق را خواستار شد.
محمد زاده رحمانی یادآور شد: غیر از شرکت سنگ آهن مرکزی، بقیه واحدهای صنعتی و معدنی بافق، عملکرد قابل دفاعی برای ایجاد فضای سبز، کاهش آلایندگی و گرد و غبار ندارند.
هم اینک پنج واحد فعال سنگ آهن، معادن فسفات آسفوردی، سرب، شن و ماسه و سنگ های زینتی در این شهرستان فعالیت می کنند.
منطقه حفاظت شده « کوه بافق» با گونه های ارزشمند جانوری، انواع گونا گون گیاهان دارویی یکی از مناطق و زیستگاه یوزپلنگ آسیایی بشمار می رود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 2047/ خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.