معاون خدمات شهری شهردار تبریز گفت: با محدود کردن عملیات نمک پاشی در زمان بارش برف، می‎توان هزینه‌های ناشی از تبعات زیست محیطی آن را کاهش داد.   
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مسعود برزگر جلالی با اشاره به اینکه برای پاک شدن آب‎های زیر زمینی آغشته به نمک 400 سال زمان لازم است، گفت: اجرای عملیات نمک پاشی به غیر از مواقع بحرانی و مسیرهای حساس، از سال جاری محدود خواهد شد.
 
وی ادامه داد: طی سال‎های اخیر، مصرف نمک جامد برای جلوگیری از یخ‌زدگی خیابان‎های تبریز کاهش پیدا کرده و استفاده گسترده از محلول‎های حاوی نمک قبل و بعد از بارندگی در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز قرار گرفته است.
 
وی متذکر شد: با اجرای طرح محدودیت نمک پاشی علاوه بر تبعات زیست محیطی هزینه‎های قابل توجه ناشی از تخریب آسفالت، جداول و فضای سبز کاهش پیدا می‌کند.
 
معاون شهردار تبریز همچنین از احداث ایستگاه‎های بارگیری محلول نمک در مناطق دهگانه خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها دو ایستگاه به این منظور در تبریز وجود دارد.
 
برزگر جلالی بیان کرد: مشارکت مردمی در موفقیت اجرای این طرح تاثیر زیادی دارد و بهتر است هنگام بارندگی از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری استفاده شود.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به شیب تبریز به سمت غرب، هنگام بارندگی با پدیده گرفتگی جوب‌های خیابان‌ها به خصوص در محدوده‌ی مرکزی شهر روبرو هستیم و این موضوع درصد بالایی از انرژی و زمان عملیات خدماتی شهرداری تبریز را به خود اختصاص می‌دهد.
 
وی تجهیز ناوگان خدمات شهری تبریز را یکی دیگر از راه کارهای افزایش میزان حجم و کیفیت خدمات شهری عنوان کرد و گفت: شهرداری مشهد در حال حاضر دارای 98 خودروی نمک پاش است؛ در حالی که شهرداری تبریز تنها از 12 خودروی نمک پاش بهره‎مند است.
 
جلالی با اشاره به آب هوای سرد کوهستانی تبریز، خاطرنشان کرد: میزان خسارات ناشی از بارش های سنگین برف، تبریز را به مرز وقوع بحران می رساند، ضرورت دارد شهرداری تبریز از سیستم مکانیزه و تجهیزات کامل و به روز خدمات شهری بهره‎مند شود.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.