هادی مقیمی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای هیات های مذهبی استان یزد، افزود : سعی مدیران هیات های مذهبی در مسیر اصلاح مشکلات اخلاقی جامعه و تبیین فلسفه حیات و عزاداری و قیام امام حسین(ع) است که باید ستوده شود .
وی اضافه کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و مذهبی شیعیان از دوره صفویه برخی حواشی و خرافات به فرهنگ عزاداری اضافه شد و توجه به جایگاه امام حسین(ع) ، اسلام راستین و عاشورای حقیقی و فلسفه قیام اباعبدالله و پیام رسان کربلا حضرت زینب کبری(س) را برای نسل جوان تبیین کنند .
فرماندار اردکان بیان کرد: قیامی که برای اصلاح جامعه و برپایی عدل و داد صورت گرفت، متاسفانه اهداف حسینی فراموش و از احساسات پاک مردم سوء استفاده شده است .
وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حضور افراد معتمدی چون پیر غلامان در شورای هیات مذهبی ، هدف روشنگری و نگاه به عزاداری واقعی که همان توجه به هدف امام حسین و یاران با وفایش بود بیش از پیش به این موضوع توجه شود .
فرماندار اردکان بیان کرد : نوحه سرایی همیشه در هیات های مذهبی استان یزد مورد توجه بود که به محتوای نوحه ها و اشعار گفته شده از زبانزد خاص عزاداری هاست .
مقیمی افزود : ترویج اخلاق، بیداری مردم و توجه به هدف قیام امام حسین (ع)، مقاومت و پایمردی حضرت زینب(س) از اصول هیات های عزاداری به شمار می‌رود .
فرماندار اردکان افزود: یکی دیگر از نکات مثبت هیات مذهبی سیاستگذاری و استفاده از اعضای اهل مطالعه و مردمی که هیچگاه تسلیم اقدامات عوام‌فریبانه برخی گروه ها نشدند و با مطالعه در فرهنگ عاشورایی سعی در زنده نگهداشتن قیام امام حسین(ع) داشته اند .
استان یزد یک هزار و 480 هیات مذهبی دارد که از این تعداد 120هیات در اردکان و 481 هیات مذهبی نیز در یزد فعالیت دارد که در برگزاری مراسم مذهبی و سینه زنی، خرید جهیزیه و کمک به نیازمندان، کارهای عام المنفعه همچون جلوگیری از طلاق کلاس های آموزشی کمک به دلدادگان اقدام می کنند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.