سید حسین سیدزاده، روز چهارشنبه در نشستی با تعدادی از فعالان فرهنگی و هنری استان یزد افزود: محل تامین اعتبار بیمه برای 32 هزار نفر از بودجه این صندوق و بقیه نیز از محل هدفمندی یارانه هاست.
به گزارش ایرنا، وی حمایت از فعالان فرهنگی و هنری در استان ها را جزو برنامه های اولویت دار صندوق عنوان کرد و ادامه داد: این نهاد تا پایان سال 1396، هر هنرمند و فعال عرصه فرهنگی واجد شرایط را که توسط اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها معرفی شود، بیمه خواهد کرد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بدهی این موسسه به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال جاری تامین و به صورت اقساط پرداخت خواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
سیدزاده، مرجع و معیار تعریف خبرنگار را معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت در سامانه جامع رسانه های کشور به آدرس http://www.e-rasaneh.ir عنوان کرد و افزود: وزارتخانه به رسانه ها یارانه پرداخت می کند،مدیران رسانه ها موظف به بیمه خبرنگاران خود هستند.
وی با بیان اینکه حوزه های فرهنگی و هنری تنوع زیادی دارند، ادامه داد: صندوق اعتباری هنر از فعالان قرآنی واجد شرایط هم حمایت می کند، طوری که تاکنون 2 هزار و 400 نفر آنها از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده اند.
وی تاکید کرد: مسئولان صندوق با همکاری اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها،با همدلی و فعالیت جمعی مورد انتظار از هنرمندان، همه تلاش خود را به کار می گیرند تا منزلت اجتماعی و اقتصادی هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ حفظ شود.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در مورد حمایت از 'مجید وطن خواه' خبرنگار و فعال رسانه ای استان یزد که از مدت ها پیش به دلیل عارضه های مختلف از جمله قلبی در بستر بیماری است، یادآور شد: تا پایان هفته آینده بخشی از هزینه های درمانی این خبرنگار پرداخت خواهد شد.
سیدزاده افزود: تمام هزینه های بیمه ای و خسارتی مربوط به بیماری وطن خواه حتی خارج از تعرفه های موجود توسط صندوق اعتباری هنر تامین می شود.
صندوق اعتباری هنر از سال 1383 راه اندازی شد، مهمترین وظیفه اش ارایه خدمات بیمه ای به فعالان حرفه ای فرهنگ و هنر است.
7532/ 2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.