سیدعباس مشکاتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در باره مزایای سنددار کردن زمین ها گفت: این کار می تواند در خیلی از مسائل و مشکلات اداره راه و شهرسازی هم از نظر نگهداری و حفاظت و هم از نظر واگذاری های بعدی و جلوگیری از تجاوز موثر باشد، کمک کند.
وی افزود: در این خصوص علاوه بر سنددار کردن زمین ها تلاش شده تا سندهایی که به شکل دفترچه ای و بدون مختصات جغرافیایی و یو. تی. ام است را بتوانیم تک برگی کنیم.
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان یادآور شد: برای احصاء املاک دولت و شفاف سازی وضعیت زمین های دولتی، این اداره کل قراردادهایی با عنوان بازشماری منابع یا پرونده خوانی بسته است تا تمام حدود و ابهام موجود در زمین های دولتی را مشخص می کند.
مشکاتی اضافه کرد: بر مبنای خدمات تعریف شده در این قرارداد، تمام اتفاقاتی که از شروع تخصیص یک پلاک اتفاق افتاده است، روی فرم هایی مشخص می شود و اینکه دولت چه مقدار زمین خالی از این پلاک دارد و چه مقدار از زمین خالی آن به صورت غیرقانونی تصرف شده در ادامه معلوم می شود.
وی در ادامه به تشکیل یگان حفاظت از زمین های سازمان ملی و مسکن در سال 95 را یادآور شد و اظهار کرد: این یگان به منظور حفاظت از زمین های دولتی و جلوگیری از هرگونه تجاوز به محدوده این زمین ها تشکیل شده و بعد از آن نقشه به پلاک تبدیل و در شهرستان پلاک به پلاک واحدها تحویل یگان می شود.
این مسئول بیان کرد : در شهرستان های ابرکوه و بهاباد 100 مورد فعالیت ها بر این مبنا انجام شده است ، در شهرستان یزد 50 درصد و در سایر شهرستانها 50 تا 80 درصد نقشه به پلاک تبدیل شد و در حال تحویل به یگان حفاظت از زمین های دولتی است.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن شهرنشین و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
بر اساس سرشماری سال 1395، یزد چهارمین استان از لحاظ بیشترین تعداد واحدهای مسکونی غیرآپارتمانی بعد از آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داشت.
هم اکنون 310 هزار خانوار در استان سکونت دارند و 50 هزار خانه خالی در استان وجود دارد .
1968/ 2047/ خبرنگار : محمودرضا رحمانی **انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.