سید حسین راسخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک اطلاعات شهدای دانشجو شامل وصایا ، عکس ، خاطره ها ، دل نوشته ها و آثار بر جای مانده از آنهاست که توسط جمعی از دانشجویان و بسیج دانشجویی استان تهیه و تدوین شده است.
وی با بیان اینکه علاقه مندان برای استفاده از بانک اطلاعات شهدا می توانند به بسیج دانشجویی استان مراجعه کنند، ادامه داد: بسیج دانشجویی بر حسب وظیفه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشگاهیان و به خصوص قشر دانشجو وظایف مختلفی به عهده دارد که مهمترین آنها در اختیار گداشتن آثار شهیدان است.
این فعال دانشجویی اظهار کرد: راه اندازی تیم های شهدا پژوهی، برگزاری سالانه 30 یادواره شهدا در دانشگاه های استان ، دیدار با خانواده شهدا و چاپ کتاب های مختلف در خصوص شهدا از جمله فعالیت های اصلی بسیج دانشجویی است.
به گفته راسخی، اعزام سالانه 2 هزار و 500 داشجو برای بازدید به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور و برگزاری یادمان ها و یادواره های شهدا در مراکز مختلف آموزش عالی نیز به صورت منظم برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت 100 هزار دانشجو دارد که هم اکنون در 60 مرکز آموزش عالی و واحد دانشگاهی در حال تحصیل هستند.
7532/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.