محمدصالح اولیا روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این جشنواره در 6 بخش اصلی شامل هنرهای تجسمی، نمایشی، ادبی، آوایی، فیلم و طراحی و دوخت لباس ایرانی - اسلامی، 19 قالب و 56 موضوع برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند تا پایان آذر ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.rooyeshfestival.ir آثار خود را ارسال کنند.
وی اضافه کرد: داوری آثار ارائه شده دی و بهمن ماه انجام و اختتامیه جشنواره اسفند ماه برگزار می شود.
رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه دانشجویان همواره نقش خود را عرصه های مختلف نظام جمهوری اسلامی به خصوص جنگ تحمیلی به بهترین نحو ایفا کرده اند گفت: عرصه هایی از جمله جهاد علمی و صنعتی، اقتصاد مقاومتی و حضور در صحنه فرهنگی نیازمند مجاهدت است و دانشجویان در این عرصه ها پیشگام هستند.
اولیا، انتقال پیام فداکاری های دانشجویان به خصوص در عرصه های جهاد و شهادت را وظیفه دانشگاهها عنوان و اظهار امیدواری کرد چهارمین کنگره شهدای دانشجو و سومین جشنواره ادبی - هنری رویش در استان یزد به نحو مطلوبی برگزار شود.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد و دبیر سومین جشنواره ادبی - هنری رویش گفت: دشمنان در جبهه های فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند و ما نیز باید به جای خطابه و سخنرانی با استفاده از هنر و ادبیات در مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.
فضل الله رضایی افزود: سال گذشته 800 اثر از 300 دانشجو به دومین جشنواره رویش ارسال شده بود و پیش بینی می شود امسال تعداد آثار و نفرات شرکت کننده نسبت به سال گذشته بیشتر شود.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان یزد نیز از شناسایی 130 شهید دانشجو و تهیه بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو خبر داد و گفت: راه اندازی تیم های شهداپژوهی، برگزاری سالانه 30 یادواره شهدا در دانشگاههای استان، دیدار با خانواده شهدا و چاپ کتاب از جمله فعالیتهای مرتبط با شهدای دانشجو در یزد است.
سیدحسین راسخی با بیان اینکه دانشگاه مهمترین مرکز نخبگی و محل تجمع نیروی انسانی است افزود: باید احساسات وارد ذهن و عقلانی شود تا ماندگار باشد.
استان یزد دارای 100 هزار دانشجو و 60 مرکز آموزش عالی است.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: فلاح
irnay zdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.