به گزارش ایرنا 'احمد شیرزاد' روز سه شنبه در آیین نامگذاری مرکز پیش دبستانی مجموعه حضرت جوادالائمه(ع) ناحیه یک آموزش و پرورش یزد افزود: ایجاد زیرساخت های مناسب برای افزایش دستاوردهای علمی در حقیقت سرمایه گذاری برای توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استان است.
وی اظهار کرد: جامعه باید به این باور برسد هیج نهادی به اندازه آموزش و پرورش و فرهنگیان در فرهنگ جامعه و کشور نقش موثری دارد.
شیرزاد با بیان اینکه خیرین استان در امر مدرسه سازی همیشه پیشقدم هستند خاطر نشان کرد:خیرین با ساخت مدارس و فضاهای آموزشی زمینه تحصیل دانش اموزان را فراهم می کنند.
وی گفت: دانش آموزان استان علاوه بر کسب رتبه نخست در آزمون سراسری در بخش فراگیری دروس دیپلم هم رتبه شاخص کشوری دارند.
***
رییس بنیاد نخبگان استان یزد هم با اشاره به ضرورت شناسایی و نخبه پروری به منظور توسعه استان گفت: نیروی انسانی توانمند و متعهد اصلی‌ترین مزیت رقابتی استان است.
مصطفی شاه نظری با اشاره به 24 سال رتبه نخست دانش آموزان استان در آزمون سراسری افزود: استان یزد در بحث نسبت فراوانی نخبگان به جمعیت استان، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی خاطر نشان کرد: نخبه شناسی،نخبه پروری،نخبه گزینی ، نخبه گماری و استفاده از ظرفیت های وقف و خیرین از برنامه اصلی بنیاد نخبگان استان است .
240 هزار دانش آموز در یکهزار و 500 مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
18 هزار فرهنگی شاغل، کار تعلیم و تربیت دانش آموزان استان را عهده دار هستند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.