« مجتبی آغاز» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان ایکه سالانه به طور متوسط 2هزار تن محصول «به» در خاتم برداشت می شود، افزود: در سال 1395 یک هزار و 500 تن میوه به برداشت شد که این رقم در سال 1396به 2هزار و 100 تن رسید.
وی یادآور شد: کاشت درخت به عنوان یکی از محصول های مهم باغی خاتم با توجه به عملکرد خوب و دیرگل کردن درختان آن در فصل بهار رو به افزایش است.
وی اظهار کرد: « به » از جمله میوه های دانه دار شهرستان است که سطح زیرکشت آن 200هکتار و متوسط در هر هکتار 10تن است که محصول جمع آوری شده به بازارهای داخلی و خارجی مخصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شود.
آغاز، در ادامه محصول به تولیدی شهرستان را یکی از با کیفیت ترین محصولات باغی در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: در تولید این محصول به دلیل استفاده نکردن از سموم شیمیایی و رعایت مسایل زراعی توسط کشاورزان کاملا ارگانیک و سالم ارزیابی شده است.
وی شرایط مطلوب آب و هوایی منطقه (وجود روزهای آفتابی و شب های خنک ،آب شیرین ، خاک حاصلخیز) را یکی دیگر از دلایل کیفیت بالای این محصول در منطقه عنوان کرد.
وی افزود: مناطق خوانسار ،ولی عصر خوانسار ،ولی عصر کندر ،اسلام آباد ،شهریاری و چاهک از مناطق مهم تولید « به » در بخش مرکزی خاتم است.
این مسئول اظهار کرد: برداشت محصول به هر سال از اواسط مهر ماه در این شهرستان شروع و تا اواخر آبان ادامه دارد و به علت کیفیت مطلوب از بازارپسندی بالایی برخوردار است و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه و به صورت تازه خوری و فرآوری شده مصرف می شود.
بیش از 20 هزار هکتار اراضی خاتم به کشت محصول باغی اختصاص دارد.
هرات مرکز شهرستان 40هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7534/ 2047 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.