مهدی غیب اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 630 هکتار باغ های این شهرستان به محصول انار اختصاص دارد، افزود: تولید انار نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش دارد و علت افزایش آن تجهیز بخشی از باغات به سیستم آبیاری نوین و آموزش های ترویجی به باغداران است.
وی بابیان اینکه بیش از یک هزار خانوار کشاورز در تولید انار فعالیت دارند، افزود: متوسط تولید این محصول در شهرستان 18تن و در بعضی از باغ ها به 30 تن نیز در هکتار رسید.
غیب الهی تاکید کرد: ارقام انار مرغوب شهرستان از نوع شیرین، ترش، میخوش و ملس است و کشاورزان انار تولیدی را علاوه بر عرضه در استان های همجوار و تازه خوری، بخشی از آن را به رب سنتی مرغوب فراوری می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد: 6 هزار و 480 هکتار در این شهرستان به محصولات باغی اختصاص دارد که از این میزان سه هزار هکتار به روش آبیاری قطره ای آبیاری می شود.
وی با بیان اینکه معضل خشکسالی و بحران آب عمده مشکلات کشاورزان است ،افزود: بهترین روش آبیاری برای باغات ، آبیاری نوین است.
وی افزود: توسعه و ساماندهی مدرن شبکه آبیاری برای کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید، تغییر الگوی کاشت و محدود کردن کشت محصولات کشاورزی برای حفظ آب موجود است که در این ارتباط تلاش می شود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه، سالانه از 15هزار هکتار اراضی زیر کشت بیش از 190 هزار تن محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.