به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: مدیران کانال ها و گروه های مجازی باید با قوانین و مقررات اشنا شوند و هر گونه خلافی که صورت گرفت باید پیگرد قانونی انجام بگیرد .
وی گفت: نگاه مثبت و بهره برداری لازم به وسایل ارتباط جمعی نظیر فضای مجازی در حوزه اطلاع رسانی باید صورت بگیرد و مسئولان و اقشار مسئولیت پذیر باید خودشان را مجهز به اطلاعات روز نمایند .
فرماندار اردکان با بیان اینکه مهمترین مشکلی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد به بود یا ضعف ساختاری اخلاقی و فرهنگی جامعه برمی گردد تصریح کرد: افرادی که مدیریت کانال ها و فضای مجازی را در برعهده می گیرند برخاسته از همین فرهنگ و جامعه هستند .
مقیمی اظهار کرد: آموزش و اطلاع رسانی به موقع و صحیح از سوی روابط عمومی ادارات و رسمیت و مجوز دار کردن کانال های غیر قانونی که فاقد مجوزند، مهمترین کاری است که در این حوزه می توان انجام داد.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا در راستای پیگیری کانال هایی که به انتشار مطالب کذب و دروغ می پردازند بهتر می توانند مقابله کنند و با این موضوع جدی برخورد نمایند گفت: مدیران کانال ها و گروه ها باید با راهکارها و قوانین آشنا شوند .
فرماندار اردکان با بیان اینکه همه کانال ها باید ثبت نام کنند و مجوز دار شوند اظهار کرد: ثبت کانال ها و فعالیت در فضای مجازی باید روشن شود و اگر راهکاری نیست و ضعف قانون است از طریق نماینده دولت و استانداری به وزارت کشور منعکس تا ضعف قانون برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد مسئولان در مقابل فعالین فضای مجازی کوتاهی می کنند افزود: مدیر بعضی از کانال ها با یک میلیون عضو در خارج از کشور زندگی می کند مسئولان باید آن فضا را درک کنند و به خانواده ها ، افراد و عموم جامعه اموزش لازم داده شود تا به هر خبر تکیه نکنند و تولید و محتوا به درستی انجام دهند.
فرماندار اردکان در ادامه با بیان اینکه باید انسجام و وحدت ملی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هست بین احاد جامعه و اعضای حاکمیت و دیگر نهادها اعم از سازمان تبلیغات ، حوزه علمیه و نهادهای فرهنگی صورت بگیرد ، عنوان کرد: همه وظیفه داریم و مسئول هستیم، نباید مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازیم ، هر کسی به سهم خودش و از خود و خانواده اش شروع کند ، همه کارگزار نظام جمهوری اسلامی هستیم و باید با جدیت کار کنیم.
در این نشست شناسنامه دار شدن کانال ها و گروه های فضای مجازی، ایجاد اعتمادسازی در بین مردم و جوانان ، فعال تر شدن روابط عمومی ادارات ، برگزاری نشست های خبری در جهت شفاف سازی مسایل و موضوعات ، ارائه دلایل و مستندات ، آموزش و یادگیری و نوشتن نقد در بین نویسندگان مورد بحث قرار گرفت .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.