به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته وحدت در دفتر امام جمعه آستارا افزود: جشن وحدت مسلمانان در مساجد روستاهای اهل سنت عنبران، چلوند، باباحسن و مساجد جامع لوندویل و محمد رسول الله (ص) آستارا برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: برگزاری 15 گفتمان دینی برای نخستین بار در مدارس اهل سنت، همایش وحدت با حضور علمای شیعه و سنی و دیدار با خانواده های شهدای اهل تشیع و تسنن از مهم ترین برنامه های هفته در آستارا خواهد بود.
وی با بیان اینکه یکی از آرمان های شهدای جنگ تحمیلی وحدت امت اسلامی بود، اظهار کرد: وحدت مسلمانان را در پیروزی جبهه مقاومت شاهد بودیم و شهدا جان خود را هدیه کردند تا امت مسلمان، زیر پرچم اسلام با همدلی زندگی کنند.
حاتمی پیامبر اسلام (ص) را نقطه وحدت تشیع و تسنن عنوان و تاکید کرد : باید سنت او را الگوی خود قرار دهیم و کسانی که می خواهند با اختلاف افکنی بین مذاهب و قومیت ها جنگ و فاصله ایجاد کنند، مسلمان حقیقی نیستند.
امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: وحدت مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است و خوشبختانه اتحاد خوبی را بین مسلمانان شیعه و سنی آستارا شاهد هستیم.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ایران اسلامی با وحدت به اوج نقطه عزت رسید و نباید تعدادی افراد تندرو شیعه و سنی، اتحاد مسلمانان را خدشه دار کنند.
وی با تاکید به اینکه مسئولان و علمای دین در هفته وحدت به تبیین برکات نظام اسلامی و انسجام ملت بپردازند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره بر وحدت تاکید کرده اند و اتحاد و تبعیت از ولایت فقیه، رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت این شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.