محمدمهدی ابوترابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه اجرای این طرح کمتر از پنج درصد هزینه خرید پایه چراغ موجود و قابل رقابت با نمونه ‌های موجود است.
وی هدف از اجرای طرح پایه روشنایی با چراغ متحرک را حذف خودرو و بالابر از فرایند تعویض لامپ به کمک متحرک کردن کلگی (تبدیل برق سه تایی) مربوط به روشنایی تیر چراغ برق عنوان کرد.
این پژوهشگر، حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، کاهش تعداد اپراتور مورد نیاز، مسدود نکردن لاین سرعت و کاهش ترافیک، وجود نداشتن مشابه خارجی، کاهش هزینه های مالی و جانی و نیاز نداشتن به تغییر اساسی در تیر برق ها و چراغ های موجود را از جمله مزیت های طرح برشمرد.
ابوترابی در ادامه توضیح داد: در این طرح بدون هیچ هزینه اضافه به کمک یک قرقره قسمت چراغ و روشنایی تیر برق پایین می آید و یک نفر پس از تعویض لامپ، آن را به جای خود قرار می دهد.
مجری طرح پایه روشنایی با چراغ متحرک با بیان اینکه شرکت برق از این طرح استقبال و حمایت می کند، گفت: قرار است این طرح پس از تکمیل با حضور معاون وزیر نیرو به بهره برداری انبوه برسد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد، با بیان اینکه مراحل ثبت اختراع این طرح در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد این طرح با حمایت سرمایه گذاران به زودی تجاری سازی شود و به تولید انبوه برسد.
محمدمهدی ابوترابی استادیار دانشگاه یزد تاکنون حدود 40 مقاله علمی و پژوهشی ISI و کنفرانسی ارایه کرده است و سه طرح پژوهشی در دست اجرا دارد.
تعداد مشترکان برق در استان یزد 620 هزار مورد است که 69 درصد مربوط به حوزه صنعت، 13 درصد خانگی، 10 درصد کشاورزی، 3.4 درصد عمومی، سه درصد تجاری و 1.6 درصد روشنایی معابر می شود.
7532/ 2047 خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.