داوود پورامینی، روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نخستین نشست کارگروه اشتغال بخش مرکزی شهرستان در گفت و گو با ایرنا بر ضرورت توسعه بخش کشاورزی، دامپروری و تولید محصولات باغی در روستاهای این شهرستان تاکید کرد و افزود:با بررسی های صورت گرفته دلیل عمده مهاجرت روستائیان موضوع اشتغال و درآمد است، در واقع روستانشینان به شهرها مهاجرت می کنند که کسب درآمد کنند.
بخشدار مرکزی بافق گفت: حال می توان با ایجاد اشتغال در روستا اقدام مؤثری برای جلوگیری از این مهاجرت ها و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن انجام داد.
وی اضافه کرد: از ابتدای کار دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در راستای حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال زایی در روستاها از جمله پرداخت تسهیلات کم بهره با بازپرداخت بلند مدت صورت گرفته و با تصویب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی این امر ، تشدید و تسریع شده است.
بخشدار مرکزی بافق،پرورش دام و طیور، آبزیان، کاشت زعفران، روناس، تولید پسته و خرما و اجرای طرح های بوم گردی و گردشگری و تولید صنایع دستی، بسته بندی و صنایع تبدیلی به ویژه خرما، پسته و روناس را از مهم ترین بسترهای سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات ارزان قیمت عنوان کرد و گفت: کف تسهیلات یاد شده 100 میلیون ریال است که با توجه به نوع شغل و میزان اشتغالزایی افزایش می یابد.
پورامینی هدف از تشکیل نشست کارگروه را در گام اول بهره گیری از نظرات و پیشنهادات ادارات و دستگاه های مرتبط عنوان و ابراز امیدواری کرد تا بتوان با تعامل و همفکری بهترین بهره را از این شرایط و تسهیلات برد.
وی ادامه داد:در گام دوم با بررسی موارد و درخواست های پیشنهادی، طرح هایی را که دارای توجیه اقتصادی هستند، برای اجرا و استفاده از تسهیلات یاد شده، به مرکز استان معرفی می کنیم.
شهرستان بافق دارای یک بخش، بیش از 100 روستا و آبادی ، 28 شورای اسلامی و 20 دهیاری مصوب است که دورترین روستا 105 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543 / 6197 خبرنگار : اصغر عسکری** انتشار : فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.