سعید قریشی روز پنجشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در نشست خبری با رسانه های گروهی شهرستان افزود: این نشست ها با همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی و با حضور افزون بر هزار و 500 نفر از دانش آموزان ، فرهنگیان ، دانشجویان و سایر علاقه مندان برگزار شده است.
وی ادامه داد: در سالجاری 60 هزار جلد کتاب در موضوع های مختلف به امانت در اختیار اعضا و مراجعه کنندگان در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان قرار گرفته است .
این مسئول اظهار کرد: هم اکنون 11 باب کتابخانه عمومی شامل پنج کتابخانه در شهر و بقیه در روستاها با افزون بر 6 هزار عضو فعالیت دارد که از لحاظ تعداد اعضا بعد از شهرستان بهاباد مهریز، مقام دوم استان را دارد.
قریشی ، تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های مهریز را 115 هزار نسخه ذکر کرد و گفت: 20 کتابدار زن و مرد در طول سال و طبق برنامه نسبت به اهدای کتاب و انجام سایر برنامه های فرهنگی اقدام می کنند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز افزود: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی به همکاری تمام نهادهای تبلیغی و آموزشی نیاز مبرم است و باید خانواده ها نیز در کنار مسئولان اجرایی و تشکل ها اقدام کنند.
قریشی اظهار کرد: حضور خیران برای همکاری در ساخت کتابخانه های جدید و همراهی در انجام برنامه های مختلف فرهنگی یک ضرورت است، امیدواریم شاهد مشارکت آنها باشیم.
هفته کتاب و کتابخوانی از 20 آبان ماه آغاز شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541*2047* خبرنگار:ندا سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.