سعید قریشی روز یکشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی(20الی 26آبان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج باب کتابخانه در حوزه شهری و بقیه در مناطق روستایی بخش مرکزی فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته 60 هزار جلد کتاب در موضوع های مختلف به امانت تحویل دوستداران کتاب در این شهرستان شده است .
این مسئول اظهار کرد: افزون بر 6 هزار نفر از اقشار مختلف مردم مهریز و به خصوص دانش آموزان و دانشجویان دارای کارت عضویت در کتابخانه ها هستند که به صورت مستمر نسبت به دریافت کتاب اقدام می کنند.
قریشی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم شهرستان و جوانان در یکسال گذشته 20 برنامه و به خصوص همایش های کتابخوانی در موضوع های مختلف برگزار شده است.
وی با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ مطالعه باید نهادهای فرهنگی ، تبلیغی و آموزشی و همچنین وسایل ارتباط جمعی نقش آفرین باشند بر همکاری آنها با اداره کتابخانه های عمومی مهریز تاکید کرد.
این مسئول همچنین از فرهنگیان برای فرهنگ سازی مطالعه در بین دانش آموزان برای همکاری بیشتر و بهتر را خواستار شد و گفت: فرهنگ کتابخوانی باید از ابتدای کودکی ترویج و تبلیغ شود.
قریشی همچنین با اشاره به استفاده جوانان از فضای مجازی به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی با همکاری و حمایت خانواده ها در آنها تاکید کردد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536*2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.