برای بیشتر ما تصویر کودکان مهدکودکی و والدینشان در ذهنمان با مشغله، کار، خستگی و بی حوصلگی همراه است.
در فرهنگ ما والدین ترجیح می دهند که قبل از ورود کودکشان به پیش دبستانی و مدرسه اگر فرصت دارند آن ها را نزد خود نگه دارند زیرا نگاه به مهدکودک در فرهنگ ما به عنوان مکانی برای نگهداری بچه هاست و هرگز به عنوان یک مکان تربیتی و آموزشی که کودکان را برای یادگیری برخی مهارت ها آماده می کند مورد توجه نیست.
شاید در گذشته که خانواده ها تعداد زیادی فرزند داشتند و مهمانی ها و حضور کودکان در کنار کودکان فامیل بیشتر بود به طور خودکار حضور در جمع ایجـاد می شد و کودکان رفتارهای اجتماعی را نیز تمرین می کردند.
ولی در خانواده های کوچک و تک فرزند، دوران کنونی و کم شدن روابط خانوادگی و حضور بی اندازه رسانه هایی چون تلویزیون، بازی های کامپیوتری و فضای مجازی کودکان را افرادی گوشه گیر و تنها طلب بار آورده است، بنابراین حضور یکباره آن ها در فضاهایی چون مدرسه می تواند این کودکان را با مشکلاتی رو به رو کند.
ترس از جمع و جدایی از پدر و مادر همچنان در روزهای اول مدرسه در میان بسیاری از دانش آموزان سال اول دیده می شود در حالی که اگر آن ها پیش از آن دوران حضور در پیش دبستانی و مهدکودک را تجربه کرده بودند شاید بسیاری از این مشکلات ایجاد نمی شد.
البته این یک طرف ماجراست زیرا شهریه های بالای مهدکودک ها و مدارس پیش دبستانی نیز دیگر مانع برای حضور در این دوره ها است.
جدای از این نگاه و البته مشکلات اقتصادی بدون شک حضور کودکان در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها می تواند مثبت باشد البته در صورتی که که در این مراکز به درستی مهارت ها و رفتارهای اجتماعی آموزش داده و از مربیان متخصص در این خصوص استفاده شود.
یک مربی مهدکودک و پیش دبستانی در اراک در این خصوص می گوید: بیشتر افرادی که کودکان خود را به مهدکودک ها می آورند شاغل و کارمند هستند و کم پیش می آید کودکی که مادر خانه دار دارد به مهدکودک بیاید مگر در مواردی که کودکشان خیلی وابسته باشد و بخواهند این وابستگی به خانواده را کم کنند.
دعوت به صبوری، قصه های قدیمی و قهرمانان آن ها کجا هستند، تغییر با تکرار و روزی برای مهرورزی نیز از دیگر عنوان های خبری این شماره روزنامه وقایع استان است.
استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
روزنامه وقایع استان با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی نیره یوسفی راد منتشر می شود.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.