حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی شامگاه سه شنبه در دیدار کارکنان دفتر نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از پیگیری های انجام شده نسبت به رفع مشکلات شهرستان افزود: ورودی مهریز با ایجاد برخی فضاهای رفاهی و تفریحی موجب جذب مسافران بیشتر و استفاده و بازدید آنها از مراکز گردشگری و تفریحی منطقه شود.
وی با بیان اینکه سالانه مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور در کنار شهر مهریز عبور می کنند، ادامه داد: در بیشتر مناطق کشور که وضعیت آنها به خاطر قرار گرفتن کنار جاده اصلی همانند مهریز است توسط دستگاه های مسئول کارهای خوبی برای معرفی شهرستان و امکاناتی برای رفاه حال مسافران فراهم شده است.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: باید هرچه زودتر ورودی شهر و زمین های حوالی دو طرف جاده در حوزه استحفاظی ساماندهی و نسبت به اجرای طرح های مختلف جذاب عمرانی ، ورزشی ، فرهنگی ، رفاهی و فضای سبز مناسب ایجاد شود.
حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز است .
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت ، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
در اسناد مکتوب ، شکل‌گیری مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی منسوب می‌ دانند و در روزگاران پیشین مهرگرد و سپس مهریجرد نامیده شد.
محدوده جغرافیای تاریخی مهریز را می‌توان یکی از کهن‌ترین محل استقرار سکونتگاه های منطقه مرکزی ایران بیان کرد.
سنگ‌ نگاره‌های پهنه کوه ارنان مربوط به دوران پیش از تاریخ، یافتن خشت‌هایی از دوران مادها در سکونتگاه اشکانی غربالبیز، آثار یک دخمه بسیار کهنه در پلنگ کوه نزدیک مهریز که گویای سکونت زرتشتیان در سده‌های بعد از اسلام در آنجاست.
همچنین نشانه‌های سکونت در روزگار کهن به ویژه دوران پیش از اسلام در محدوده شهر باستانی فرافر همگی اسناد موجود بر تأکید سابقه دیرینه استقرار و زندگی در مهریز دارد .
شهرستان مهریز دارای آثار تاریخی و گردشگری متعددی است از آن جمله می‌توان از باغ پهلوان ‌پور، چشمه غربالبیز، کوه ریک، کاروانسرای زین‌الدین، قلعه سریزد، سرو کهنسال، زیارتگاه پیرنارکی و سایر آثار نام برد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده اصلی تهران ، بندرعباس قرار دارد.
7541*2047* خبرنگار:ندا سبحان زاده**انتشار - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.