علی شکاری پور، دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از مراجعه مردم نوعدوست و شریف شهرستان برای اهدای خون قدردانی کرد و افزود: با اعلام رسانه‌های ارتباط جمعی مبنی بر نیاز به خون در مناطق زلزله زده ، تعداد مراجعه‌کنندگان به این واحد به تعداد قابل‌ توجهی افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه میزان دریافت خون روز دوشنبه به حداکثر ظرفیت خود در اردکان رسید از کافی‌ بودن ذخایر خونی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: واحدهای خونی دریافت شده به یزد مرکز استان تحویل شد و در صورت اعلام نیاز به مناطق حادثه ‌دیده ارسال خواهد شد.
این مسئول بار دیگر از توجه مردم به هموطنان نیازمند گروه های خونی مختلف قدردانی کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط موجود مردم می‌توانند در نوبت صبح برای اهدای خون به این انتقال خون اردکان مراجعه کنند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
همچنین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی یزد دیروز( دوشنبه) از اعزام 19 تکنسین، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس از این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور از جمله شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.
احمد دهقان افزود: به محض اعلام وقوع زلزله به مرکز EOC تکنسین های اورژانس استان که در حال بازگشت از ماموریت اربعین در مرز مهران بودند به غرب کشور اعزام شدند و همچنان در حال ارائه خدمات به هموطنان هستند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 200 تخت در بیمارستانهای دولتی، خصوصی، خیریه و تامین اجتماعی استان به منظور ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان در نظر گرفته شده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد تصریح کرد: پایگاه اورژانس هوایی، نیروهای بهداشت، پرستاری و مامایی استان در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به این مناطق اعزام شوند.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند که تاکنون 430 کشته و 7 هزار و 156زخمی داشته است.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
7544*2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.