فاطمه ابوطالب دخت، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، زمان شروع طرح یادشده را از اول آبان ماه به مدت 60روز ذکر کرد و افزود: پایگاه های غیردائم در مهد کودک ها، پیش دبستانی ها، مراکز بهداشت و پایگاه های بسیج دایر است.
وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح 700 نیروی انسانی برای ارایه خدمات و سنجش بینایی در پایگاه ها مستقر شدند که پیش بینی می شود، 60 هزار کودک در طرح شرکت کنند.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر سکونت دارند.
این کارشناس بهزیستی تاکید کرد: در این طرح کودکانی که مشکل بینایی دارند، شناسایی و به مراکز درمانی تخصصی معرفی می شوند.
خانم ابوطالب دخت با بیان اینکه بهترین زمان برای درمان تنبلی چشم سن زیر 6 سال است، یادآورشد: مشکلات چشم کودک قبل از این سن قابل درمان است.
وی یادآور شد: سال گذشته در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 53 هزار کودک سه تا 6سال معاینه شدند که سه هزار و 784 نفر به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.
آمبلیوپی یا تنبلی چشم، نوعی اختلال چشمی است که چشم به ظاهر سالم کودک را درگیر می کند و باعث اختلال دید طبیعی می‌شود، دید کودک حتی با عینک کامل نمی شود؛ این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که تکامل بینایی در یک چشم به صورت طبیعی پیش نمی رود.
اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم از سال 74 در یکی از استان های کشور به عنوان نمونه آزمایشی(پایلوت) و از سال 75 در سراسر کشور آغاز شد.
2088*2047* خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.