به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی کمیته امداد استان یزد رمضان باقر در تشریح خدمات ارائه‌شده به مددجویان طی این مدت در بخش‌های اشتغال، حمایت، فرهنگی، بهداشت و درمان و مسکن افزود: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و کاهش آمار افراد تحت حمایت ازجمله سیاست‌های مهم کمیته امداد است.
وی اظهار داشت: 26 مورد وام اشتغال در زمینه‌های مختلف شغلی در 6 ‌ماهه امسال با اختصاص 517 میلیون تومان از محل منابع بانکی وامدادی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.
مدیر کمیته امداد بهاباد یادآور شد: 69 میلیون تومان از تسهیلات اعطایی نیز در قالب وام قرض‌الحسنه کارگشایی برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی، درمانی و تحصیلی به 33 نفر از مددجویان تحت حمایت اختصاص یافت.
وی در ادامه به خدمات عمرانی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد سرپناه برای مددجویان فاقد مسکن مناسب ازجمله رویکردهای اساسی این نهاد است به همین منظور نخست امسال 58 میلیون تومان درزمینهٔ تعمیر و بازسازی 42 منزل مددجویی هزینه شد که این میزان هزینه کرد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 43 درصد رشد داشته است.
باقری افزود: همچنین طی این مدت 9 نوعروس تحت حمایت با دریافت 23 میلیون تومان کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج راهی خانه بخت شدند.
وی با اشاره به اختصاص 19 میلیون تومان برای انجام امور فرهنگی جامعه هدف تحت حمایت گفت: 218 دانشجو و دانش‌آموز از حمایت‌های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان بهاباد استفاده می‌کنند، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی بوده است.
مدیر کمیته امداد بهاباد افزود: هم‌اکنون 264 خانوار تحت حمایت با جمعیت 512 نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان بهره‌مند هستند و تعداد خانوار تحت حمایت 34 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 95 کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: درزمینهٔ ارائه خدمات بهداشت و درمان به جامعه هدف تحت حمایت 15 میلیون تومان طی 6 ‌ماهه نخست سال جاری پرداخت‌شده است.
باقری ادامه داد: 106 خانوار تحت حمایت این نهاد مشمول بیمه‌های اجتماعی هستند که در این زمینه نیز 147 میلیون تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی در طی این مدت هزینه شد.
وی درباره عملکرد این نهاد برای تأمین امنیت تغذیه مددجویان گفت: کمیته امداد در جهت کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان (کودکان کمتر از پنج سال) 33 میلیون تومان به 77 خانوار مشمول این طرح کمک کرد که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه در سال 95، 36 درصد رشد را نشان می‌دهد.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.