محمدرضا نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ملیت بیشتر گردشگران را فرانسوی ، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی و هلندی ذکر کرد.
وی ادامه داد: پارسال، 113 هزار و 500 گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کرده بودند که از این تعداد، 47 هزار و 17 نفر در 6 ماهه نخست سال 96به یزد سفر کردند.
وی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزیها، پیش بینی می شود، شمار گردشگران خارجی به استان تا پایان سال جاری با 20 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 140 هزار نفر برسد.
نصیری با یادآوری ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تیرماه سال 96 از سوی سازمان علمی، آموزشی، فرهنگی و ترتبیتی ملل متحد (یونسکو) یادآور شد: این مهم به طور حتم در افزایش شمار گردشگران خارجی که یزد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند موثر خواهد بود.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد از شناسایی و احصا 120 جاذبه گردشگری پربازدید استان خبر داد و افزود: اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و بیشتر گردشگران در سفر به ایران این سه استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
کمیته میراث جهانی یونسکو 18 تیر ماه در چهل و یکمین نشست خود درکراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.
با ثبت شهر تاریخی یزد، نخستین پرونده یکی از شهرهای تاریخی ایران در فهرست جهانی به ثبت رسید که بیش از ٧٠٠ هکتار از اراضی شهر قدیمی یزد را در بر می گیرد.
پیش از این نیز باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد استان یزد به ثبت جهانی رسیده بود.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان مشهور است.
این استان 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود جای داده است، که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مسجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار، کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم -انتشار - عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.