حجت الاسلام سجاد محمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ افزود: هم اکنون 70مورد موقوفه در این شهرستان به ثبت رسید،که تعدادی مربوط به 6 ماهه سال جاری است.
وی با بیان اینکه وقف یکی از مصادیق بارز باقیات و صالحات است که برای اشتیاق به انجام آن باید مردم را ترغیب کرد، گفت: با فرهنگ سازی وقف در بین مردم می توان اقدامات بزرگی را انجام داد.
وی یادآور شد: اگر آثار و برکات وقف برای مردم به خوبی تشریح شود، آنها مشتاقانه و آگاهانه به این امر روی می آورند و وقف را یکی از برنامه های زندگی خود قرار می دهند.
محمدزاده با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه وقف به میزان کافی در شهرستان صورت نگرفته است گفت : مشکل اصلی در فرهنگ سازی، بحث وقف است و اگر در بحث فرهنگ سازی بیشتر کار کنیم قطعا در آینده شاهد افزایش موقوفه ها در بین مردم خواهیم بود .
وی با بیان اینکه تلاش ها براین است که اداره اوقاف این شهرستان تا یک سال آینده از نمایندگی به اداره ارتقاء پیدا کند اظهار کرد: این مورد نیز جز در سایه حمایت های مسئولان و مردم محقق نخواهد شد.
وی همچنین در باره آخرین اقدام در باره بقعه متبرکه سید عباس اظهار کرد: برای ساخت بقعه عملیات گود برداری و آزاد سازی اراضی آغاز و تا 2 هفته آینده نیز عملیات بتن ریزی شروع خواهد شد.
وی گفت: هزینه گود برداری و آزاد سازی زمین ها در حدود سه میلیارد ریال و بتن ریزی نیز هزینه ای افزون بر 1.5میلیارد ریال برآورد شده است.
محمد زاده تاکید کرد:بقعه سید عباس یک پروژه عظیم عمرانی است که برای اسکلت سازی آن نیز افزون بر 10میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: این مقبره از لحاظ معماری و ساخت سازه یکی از بهترین بقاع متبرکه در استان یزد است که برای ساخت کامل آن نیاز به زمان است و کار یک یا 2 سال نیست.
وی اظهار کرد: تاکنون افزون بر 6 میلیارد یال تا اتمام بتن ریزی هزینه شده که پنج میلیارد ریال اوقاف و بقیه کمک ها ی مردمی بود.
وی ادامه داد: شش امامزاده و بقعه متبرکه شامل بقعه سید عباس،شیخ عبدالله مروست، باغ سید،شریف السادات،امامزداه پیر غیب و شیخ بها الدین در شهرستان وجود دارد.
مسئول نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه در پایان از راه اندازی دفتر رسیدگی موقوفات در مروست خبر داد و تاکید کرد: در صورت تامین مکان از سوی بخشداری بخش مروست ظرف 2 هفته آینده دفتر رسیدگی موقوفات ایجاد خواهد شد.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/2047* خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.