حجت الاسلام غلامرضا محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته هرات افزود: ولایتمداری، بصیرت مداری،حق مداری و تاختن علیه ظلم و ظالمان مهمترین شاخصه های عزاداران و هیئت های حسینی در ماه محرم است.
وی امر به معروف و نهی ازمنکر را یکی از عبرت های عاشورا عنوان کرد و گفت : متاسفانه برخی مسئولان در زمینه اجرای این فریضه الهی کوتاهی کردند و خواسته مقام معظم رهبری درب اره تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر تاکنون محقق نشده است.
وی در ادامه راهکار دستیابی به تمدن نوین اسلامی و تربیت نیرو برای حاکمیت جهان اسلام را دو رکن مهم انقلاب اسلامی برشمرد.
خطیب نماز جمعه هرات علت بحران و چالش در جامعه اسلامی در حوزه های مختلف را در تاسیس نشدن سازمان امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و در ادامه عاقیت بخیری را نیز یکی دیگر از عبرت ها و درس های مهم عاشورا بیان کرد.
امام جمعه موقت هرات در ادامه به مباحث مطرح شده در مورد خاتم اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس و مسئولان اجرایی شهرستان باید هر چه سریعتر نسبت به تاسیس مجمع خبرگان و صاحبان سرمایه در این منطقه اقدام کنند.
وی افزود: ایجاد مجمع خبرگان در شهرستان و استفاده از نظر اندیشمندان و نخبگان می تواند تغییر و تحول اساسی در منطقه ایجاد کند و شاهد پیشرفت روزافزون خاتم در تمام عرصه باشیم.
وی تشکیل صندوق توسعه شهرستان را یکی از ضرورت های منطقه برشمرد و بیان کرد: باید صندوق قرض الحسنه صفر درصد در شهرستان راه اندازی و از سرمایه گذاران بومی کمک گرفته شود.
وی در ادامه به موضوع ارتقای بخش مروست خاتم به شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان استان باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند و برای شهرستان شدن این منطقه فقط مولفه جمعیت را در نظر نگیرند بلکه باید بعد مسافت و محرومیت این منطقه را نیز مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام محمودی در ادامه به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: طرح همه پرسی اقلیم کردستان عراق، زنگ خطر برای منطقه است و به فرموده رهبری غربی ها می خواهند، اسرائیل جدیدی را پایه ریزی کنند که در این زمینه باید مسئولان ایران با درایت و هوشیاری وارد عمل شوند و اجازه ندهند، نقشه های رژیم صهیونیستی محقق شود.
7534* 2047 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار- عباسقلی اشکورجیری
rnaiazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.