به گزارش ایرنا محمدحسن رادمنش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد دانش آموزان در 760 مدرسه و مجموع چهار هزار و 780 کلاس درس ساماندهی می شوند.
وی با بیان اینکه از مجموع مدارس ابتدایی استان 592 باب آن دولتی و 119 باب غیر دولتی است اظهار کرد: همچنین 316 مدرسه، پسرانه و 354 باب آن دخترانه است.
رادمنش با اشاره به اینکه از مجموع دانش آموزان دوره ابتدایی 66 هزار و 24 نفر دختر و 63 هزار و 435 نفر پسر هستند افزود: 248 مدرسه دوره ابتدایی استان در روستاهاست که 12 درصد دانش اموزان این مقطع در استان در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه تنها 19 مدرسه در مقطع ابتدایی به صورت دو شیفت است اضافه کرد: همچنین در سال تحصیلی جدید در این مقطع هیچ گونه کمبودی از نظر نیروی انسانی، کلاس و تجهیزات وجود ندارد.
*** رتبه نخست رشد جمعیت دانش آموزی دوره ابتدایی متعلق به یزد است
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه یزد رتبه نخست رشد جمعیت دانش آموزی مقطع ابتدایی در کشور را دارد گفت: در سال تحصیلی 94-93 جمعیت دانش آموزان ابتدایی استان 108 هزار نفر بود که این عدد در سال 95-94 به 114 هزار نفر و در سال تحصیلی 96-95 به 123 هزار و 200 تن افزایش یافت.
رادمنش در ادامه دلایل رشد جمعیت دانش آموزی استان در مقطع ابتدایی را افزایش تعداد دانش آموزان مهاجر و حضور شهروندان غیر بومی در یزد عنوان کرد و افزود: مهاجرت ها بیشتر مربوط به وجود امنیت خوب و پایدار، بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی ، بهداشت و درمان و وجود زمینه های مناسب اشتغال در استان است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطر نشان کرد: بدون تردید افزایش جمعیت دانش آموزی در این مقطع مشکلاتی از جمله کمبود فضای آموزشی، نیروی انسانی، تجهیزات و غیره برای آموزش و پرورش استان ایجاد خواهد کرد.
***تنها مرجع صدور مجوز راه اندازی مراکز پیش دبستانی، آموزش و پرورش است
رادمنش با بیان اینکه تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش است گفت: فعالیت تمام مراکز پیش دبستانی زیر نظر مستقیم این نهاد است تا نوآموزان در آموزش دچار دوگانگی نشوند.
وی تعداد مراکز پیش دبستانی در استان را 424 مورد اعلام و اظهار کرد: 17 هزار نوآموز در سال تحصیلی جدید در این مراکز مشغول به تحصیل خواهند شد.
رادمنش خاطر نشان کرد: تمام مفاد و محتوای آموزشی که در دوره پیش دبستانی ارائه می شود باید به تایید سازمان پژوهش وزارت اموزش و پرورش برسد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد: فعالیت های قصه گویی، شعر خوانی و نمایش های خلاق در دوره پیش دبستانی جایگزین دروس پیش دبستانی می شود و آموزش های زبان انگلیسی ، حروف الفبا، اعداد ریاضی و رباتیک در این دوره ممنوع است.
*** 32 مدرسه ویژه اتباع خارجی در استان
وی از وجود 32 مدرسه خاص اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: هفت درصد دانش آموزان استان را اتباع خارجی تشکیل می دهند که اکثریت آنها تبع افغان هستند.
رادمنش تعداد دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید را 15 هزار نفر بیان و اظهار کرد: 13 هزار نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
میانگین پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی استان 99.17 درصد است در حالیکه میانگین کشوری این عدد ،98.21 درصد است.
در سال تحصیلی جدید 238 هزار و 319 دانش آموز استان یزد راهی کلاس های درس می شوند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.